Windows vind bestanden op geheugenkaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

eswa86

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Ik heb gister een hoop foto's gemaakt (met een Sony Nex-3) op een concert, maar toen ik vanmorgen de USB-kabel in de computer deed vond windows 7 geen enkel bestand op die kaart. Ook als ik de kaart direct in de computer doe vindt ie niks. Er zouden ook nog tig oudere andere foto's op moeten staan.
Gek genoeg 'ziet' windows wel dat de kaart niet leeg is als ik op 'eigenschappen' klik.
Is er een manier om die foto's wel te zien? Ik heb hier al even rondgezocht en heb recuva geprobeerd zonder resultaat, heb hem onder Ubuntu geprobeerd te openen, ook zonder resultaat. Ook Treesize vond niks. Ik wil met name de foto's van gister graag terug (de oudere heb ik al elders gebackupped), dus ben huiverig voor formatteren.

Dat is als je de NEX via USB aan je PC koppelt of doe je het kaartje in een cardreader ?

Eerst koppelde ik de NEX aan de pc, geen foto's.
Daarna stopte ik het geheugenkaartje los in de cardreader van de pc, ook geen foto's.

Iemand een idee? Heb gister op 5 mei weer foto's gemaakt op een ander (zelfde merk) geheugenkaart van 16gb, wat resulteerde in hetzelfde.
Hij vraag nu telkens om formatteren voordat windows er uberhaupt iets mee kan. Maar dat durf ik niet zo goed omdat ik bang ben dan de foto's sowieso kwijt te zijn. Kan je van flash-geheugen net zo makkelijk dingen terug halen (met recuva bijvoorbeeld) als van een harde schijf?
(overigens, heb ik ook even als test een foto geschoten op een kruitvat 2gb kaartje, en die werkte gewoon zonder problemen, dus het is een geheugenkaart probleem, en geen camera probleem gelukkig!)
Ik hoorde dat je van harde schijven met geavanceerde apparatuur gegevens van weet ik hoever terug kan terughalen, kan dit ook met flash? Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik heb van Nikon ooit gratis zo'n programaatje gekregen waar je alle oude bestanden op een kaart kan lezen en terughalen. En volgens mij heb ik ook wel eens op internet zo'n programma gevonden. Maar de details heb ik niet meer. Er zijn dus oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan