Windows vista 3d server check pinnacle ultimate 12

Status
Niet open voor verdere reacties.

L1nnie

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site dus ik hoop dat ik het goed doe en mijn vraag in de juiste forum heb geplaatst. Ik heb onlangs mijn computer helemaal opnieuw geinstalleerd omdat ik mijn pinnacle ultimate 12 niet goed geinstalleerd kreeg. Nu heb ik deze goed geinstalleerd gekregen en mijn vista weerd draaiende gekregen maar zit nu met het volgende probleem.

Ik ben bang dat ik nog iets moet installeren :o, voorheen stond rechtsonder in de balk ook altijd een ATI teken. Deze staat er nu niet meer. Nu ik pinnacle 12 goed heb geinstalleerd en de update heb kunnen uitvoeren begon mijn windows installer weer, deze deed het niet meer. Dit probleem heb ik met een hotfix verholpen. Als ik nu pinnacle open krijg ik de mededeling dat ik de check 3d server moet uitvoeren omdat die iets mist. Dit heb ik gedaan en daar komt het volgende uit;

Graphics card; DX7SW Render
Graphics Driver; DX7SW 0.0.0.0
Driver qualification; Unknown vendor/HW

Helaas heb ik niet zoveel verstand van computers en ben ik er naar horen zeggen vanuit gegaan dat windows vista alle drivers zelf opzoekt en installeerd. Toch heb ik het idee dat ik een driver nog niet heb geinstalleerd en dat dit het probleem veroorzaakt. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat er hierboven bedoeld wordt en hoe ik dit kan verhelpen?

:o Alvast bedankt!

je mist de juiste drivers voor je videokaart.
wat voor een pc heb je?
heb je mischien een schijfje met drivers? waaronder 1 voor je videokaart?
of mischien weet je welke videokaart er inzit?

mischien kun je met iets van aida32 of everest proberen om te kijken welke kaart er in de pc zit.

of je schroeft je kast even open en kijkt daar even.

Hoi,

Ik heb mijn computer door iemand laten maken, deze is dus zelf samengesteld. Ik heb alleen een dvd van windows vista voor mijn computer en een cd met handleiding voor mijn beeldscherm.

Processor; AMD Athlon(tm) 64x2 Dual Core processor 5600+ 2.8 GHZ
Geheugen; 4 gig
Type comp; 32 bits besturingssysteem

Waar kan ik zien wat voor een video kaart erin zit?
Op de doos van ASUS (motherboard) staat;
M2A-VM HDMI
Motherboard Intergrated graphics

Mijn basisscore voor windows prestatie-index voor deze computer staat ook op 1.0
Ik weet dat je hier ook wat aan kan veranderen maar niet meer precies hoe.

Alvast bedankt voor het reageren

Bedankt, nou zie ik er alleen heel veel staan die je kan downloaden maar ik kom er niet echt uit welke ik nou precies moet hebben :o. Excuus voor ongemak.

Ik heb die everest er ook even overheen gehaald en die bracht me naar een bios agent plus update, ik heb hier gekeken maar als ik op update klik moet ik betalen.

Dit vind ik nogal vaag allemaal want het lijkt mij dat de comp en drivers al betaald zijn, dit moet vast ook anders op te lossen zijn.

Volgens het programma mis ik;
Bios ------> Phoenix award
Display adapters ---------> Standard VGA grafische adapter
IDE ATA/ATAPI controllers -----------> Standard dual channel PCI IDE controller (deze staat er 2x)
Me netwerk adapter staat op bad maar deze kan ik misschien nog even resette gezien ik dit niet gedaan heb nadat ik mijn comp opnieuw heb geinstalleerd

Sound, video and game controllers ------> High definition audio apparaat (staat er ook 2x)

System Devices -------> ATK0110 ACPI Utility

Ik heb idd hiervoor altijd een ATI teken gehad rechtsonderin dus ik denk dat je goed zit maar ik heb er nog niet zoveel verstand van dat ik weet welke.

Goedemiddag,

Ik heb uiteindelijk maar de bovenste gedownload en pinnacle geeft het niet meer aan nu, wat de andere problemen betreft (hetgeen wat mist volgens het programma) ben ik niet meer achter gekomen hoe op te lossen.

Met vriendelijke groet,
L1nnie

Bedankt,

Het lijkt erop of het is opgelost ik heb de directx er ook nog opgezet.

Kijk eens in je apparaatbeheer voor uitroeptekens/vraagtekens... staan er daar nog?

dat zijn dan ook nog ontbrekende drivers etc.
Misschien deze dan ook nog even meedelen om verdere problemen te voorkomen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan