Windows Vista + 7 Dualboot Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchb0y

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Hallo,

Ik heb dus een partitie aangemaakt van mijn hardeschijf (640GB).
De partitie is 200 GB en hierop heb ik windows 7 geinstalleerd.
De partitie zelf heb ik "Z" genoemd.

Als ik mijn pc opstart en ik kies Windows 7, dan zie ik bij mijn computer de 200GB partitie wel als C schijf te zien, ipv Z en de originele C zie ik dan als D. Op Vista zie ik het wel goed (originele C en de aangemaakde partitie als Z) maar dat is omdat ik hem op Vista heb aangemaakt denk ik!

Mijn vraag is: Klopt dit, of is er iets niet oke....??

2e Vraag:
Is er een verschil tussen de partitie die ik heb aangemaakt (Z) en de originele C. ??
Want Windows 7 staat dus op Z en Vista (die ik eerst had, standaard geleverd bij windows) staat op C.

Is er dus geen verschil qua snelheid bij de partitie Z en de C?? Is 't niet beter om Windows Vista te verwijderen en Windows 7 op C te zetten? Werkt hij dan sneller, soepeler?

Graag jou mening/reactie!:d

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk het volgende is gebeurt:

je hebt onder Vista een C partitie en je kan ze als c partitie benaderen. Dan heb je mmet Windows 7 de partitie verkleint en een nieuwe partitie aangemaakt. Op Vista heb je erbij de schijfletter z toegekend. Bij de installatie van Windows 7 had je aan de installatiepartitie de letter Z kunnen toekennen, maar dat is niet gebeurt.

Je kan volgens mij prima met verschillende stationsletters voor hetzelfde partitie onder Vista en Windows 7 leven.

Gezien dat je of Vista draait of Windows 7, zal er geen snelheidsverschil mogen zijn.
Heb je niet voldoende schijfruimte, dan kan je alles verwijderen en opnieuw een van de windows smaken installeren.

Denk eraan dat je computer misschien voor Windows 7 te slap is...

Laatst bewerkt door een moderator:
(volgens mij, verbeter me alsjeblieft als het niet klopt....)
Ik heb ook een hele tijd dualboot vista & 7 gehad. Geen problemen, en hetzelfde als wat jij beschrijft. Opgestart in windows 7 was de systeemschijf C:\ en de Vista schijf was D:\
Opgestart in Vista was de systeemschijf C:\ en de Windows 7 schijf X:\
Volgens mij is dit volkomen normaal, en wordt het binnen het besturingssysteem opgeslagen welke schijfletter bij welke partitie hoort.

Voor zover ik weet heeft een schijfletter niets te maken met snelheid. Als ik nu mijn C:\ (hoofdschijf) zou veranderen in Z:\ zou er qua snelheid niets mogen veranderen...

Dus: GEEN PROBLEEM!

Hoi,
heb zelf WinXpPro en Win7 Ultimate en heb dezelfde situatie.
Dat komt omdat ik Win7 heb geïnstalleerd bij een nieuwe opstart,wat ik had moéten doen is Win7 installeren vanuit de bestaande draaiende installatie, Xp dus. (met dank aan Harry Snor)
Ik heb er verder geen moeite mee en ga daarvoor niet alles opnieuw installeren,het heeft verder geen invloed op de snelheid e.d.
Windows verandert dus automatisch de schijfletter in C: welk OS je ook opstart,prima toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan