windows vista, 7 of 8 als vervanging voor xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmstolk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
3
hallo

heb een laptop uit 2005 (dell inspiron 510 m, pentium m 725 processor 1,6 ghz, 2 gb intern ddr geheugen) waarop windows xp home draait. Echter, gezien de ondersteuning die binnen een jaar verdwijnt voor xp vanuit microsoft wil ik er een andere windows versie voor kopen en opzetten. Nu twijfel ik tussen vista, 7 of 8.

De laptop gaat gebruikt worden voor office, internet, email en eenvoudige fotobewerking.

Graag reacties,

Ronald
 
Ronald,

Ten eerste even checken of je PC dit wel aankan.

Windows 7 requierments:


1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor


1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)


16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)


DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver


Ik zou Windows 7 erop zetten, windows Vista vind ik persoonlijk niks en Windows 8 is lastiger dan Windows 7 als je nog nooit met Windows 7 hebt gewerkt.
Windows 8 is ook niet compatible met de meeste software. In de toekomst komt hier natuurlijk verandering in maar ik zou voor Windows 7 gaan.

Windows 7 is makkelijk te gebruiken en heeft een eenvoudige layout.

Succes erme!
 
Laatst bewerkt:
ik zou kiezen voor windows 8, omdat die iets minder zwaar is voor de computer als windows 7, sneller opstart en langer ondersteuning heeft.
 
En wat heb je aan die ondersteuning? Ik gok zo dat je die Windows niet gekocht hebt dus dan hoef je niet op ondersteuning te rekeken. En daarnaast hoeveel mensen ken je die al eens rechtstreeks met microsoft contact hebben gehad over een probleem met de software????

In het geval je je software keurig koopt, zou ik geen geld meer uitgeven aan een update. Dat is teveel geld en levert je zeer weinig voordeel op. XP werkt namelijk prima.

In alle andere gevallen zou je kunnen kiezen voor Windows 7. 8 vereist een touchscreen en Vista is een zeer slecht product.
 
@rickjw
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.


Echter, gezien de ondersteuning die binnen een jaar verdwijnt voor xp vanuit microsoft wil ik er een andere windows versie voor kopen en opzetten. Nu twijfel ik tussen vista, 7 of 8.
Wat is er mis met XP? Als het goed draait wat heb je dan aan die ondersteuning?
Ik heb XP in een dualboot met Win 7 en maak nog regelmatig gebruik van XP.
 
Laatst bewerkt:
Zeker nu Windows XP nog veel gebruikt wordt, blijft Windows XP een interessant doelwit voor crackers.
Het is raadzaam om zo snel mogelijk te upgraden naar Windows 7 of 8.

Ikzelf raad Windows 8 aan omdat het lichter is dan 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan