WIndows vista blauwe scherm + tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloman

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Berichten
5
mijn laptop hp pavilion dv6000 gaat niet meer aan. ik deed systeemherstel omdat sommige programmas's traag deden, systeemherstel duurde langer dan normaal dus ik drukte op de uit knop en deed hem weer aan en hij spring vanaf nu telken bij de microsoft corporation laadbalk naar een blauw scherm waarop het volgende staat.

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. if this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. if this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software.
Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your coputer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0X0000C1F5 ( 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000, 0x00000000 )

ik heb een recovery cd gedownload en gebrand en geprobeert maar lukte niet en ik probeer telkens bij het opstarten op F8 te drukken maar dat kan niet daar reageert hij helemaal niet op dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen.:(
 
Laatst bewerkt:
f8 is om op te starten in de veilige modus maar dat zal jouw laptop niet meer doen...

aangezien je een recovery dvd hebt gebrand en deze wilt opstarten moet je je bootvolgorde gaan instellen in de bios.

bij de meeste pc's/laptop's is dat esc ofwel f2 (normaalgezien is dat aangegeven in het bootscreen)

volgens mij kan je bij een Hp ook wel wat met f9.
 
Hoi !

99 % zeker een harde schijf probleem !

Temeer omdat recovery ook niet werkt.

Heb je nog garantie: contact opnemen met HP.

Anders: HDD testen met een tooltje van de fabrikant van de HDD.

De meeste staan op deze: http://www.ultimatebootcd.com/download.html bootable CD.

Branden als ISO op een andere PC.

Greetz,

Harry.
 
ik heb die ultimate boot cd gedownload en hij doet het maar wat moet ik verder doen zometeen maak ik iets kapot in het systeem ofso..???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan