Windows vista. Bootmgr uit irritatie alles geformatteerd. Opnieuw erop en nu geen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitessearnhem

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Internet, dat probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan de drivers. Die ik trouwens niet meer heb. Dus als iemand me daar even mee wil helpen?
Verder heb ik alleen een minilaptop dus geen cd of dvd brander. Dus ookal heb ik deze branders. Hoe moet ik ze dan op mijn pc zetten?
Mijn zoon moet volgende week zijn project inleveren en het is veel.
Dus alstublieft zsm hulp.

Alvast bedankt

Welkom bij de Helpmij!

Voorstel: laten we bij het begin beginnen.

Je had een probleem en uit ergernis heb je de machine geformatteerd? (of begrijp ik je verkeerd?) Hoe dan ? De actieve Windowspartitie laat zich niet formatteren, anders dan door gebruik van een DVD en dat kan niet, want je hebt geen CD/DVD station?

Heb je de systeemrecovery gedaan? Zo ja, ga dan eens in configuratiescherm naar apparaatbeheer en vertel of je in dat scherm 'vreemde' dingen ziet : uitroeptekens en of cirkels met kruizen erin. Zo ja, bij welke apparaten staan 'vreemde' dingen?

Laatst bewerkt:
Ow is goed laten we dat inderdaad doen.
Ik had een probleem op mijn PC mijn personal computer. Die laptop die valt erbuiten. En toen heb ik vista opnieuw geinstalleerd als u begrijpt wat ik bedoel? En dat is dus allemaal op mijn pc.
Dus toen ik vista opnieuw heb geinstalleerd op mijn PC. En nu kan ik niet op internet op mijn PC. En dat is mijn probleem.

Hoop snel van u te horen

Laatst bewerkt door een moderator:
@Vitessearnhem: ik heb het vermoeden dat je mogelijk vergeten bent om de chipsetdrivers te installeren nadat je Windows hebt geïnstalleerd?
Het feit dat je laptop geen CD/DVD drive heeft en je dus geen dingen op schijf kunt zetten om zodoende over te hevelen naar je desktop is geen probleem. Je kunt daarvoor immers ook een usb stick voor gebruiken want usb aansluitingen heeft de laptop wel.

JE moet om te beginnen naar de website van de fabrikant van het moederbord gaan en daar de moederborddrivers (chipsetdrivers) downloaden. Weet je niet wat voor moederbord er in de pc zit, gebruik dan de pc wizard 2010. -> http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Kijk trouwens ook eens even bij apparaatbeheer of er apparaten staan met uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin.

Bedankt voor deze informatieve reactie.
Ik heb even dat programma gedownload en naar de site geweest van die moederboard. Maar begreep het helemaal niet. Het verschil in al die drivers etc etc. Wist eerlijk gezegd niet welke ik moet downloaden.
Dit staat er..

Moederbord: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD M5-7302
Chipset: AMD RS690/RS690M
Processor : AMD phenom X4 9600 black edition 2300Mhz

Verder staan er nog een paar dingen maar denk wel dat dat het belangrijkste is.
Verder heb ik gewoon een normale vista home edition.
Dus als iemand me wil vertellen welke drivers ik moet downloaden. Zou ik dat erg fijn vinden.

Alvast heel erg bedankt
Met vriendelijke groet
Nico!

Mag ik een ander voorstel doen? Download vanaf de MSI website het MSI Live update tooltje en dat tooltje vertel je precies wélke updates er voor jou zijn en door een simpel muisklikje kun je ze ook nog direct downloaden.

Heel erg bedankt voor u reactie.
Maar dat kan ik niet doen want ik heb daar geen internet op. Dus weet niet hoe ik dat moet doen. Als ik hem verder op mijn usb zet dat programma. Dan kan ik die updates niet meteen downloaden.
Hoop snel van u te horen

Da's idd. minder handig dan ja (ook niet aan geacht door mij).
Ander probleempje. Ik kan het moederbord niet vinden bij MSI. Weliswaar wél het merk en type moederbordm, maar ik kom dus niet bij de chipset uit.
Heb je trouwens geen schrijffoutje gemaakt in de naam van het moederbord. Moet het geen MS-7302 zijn ipv M5-7302

Wat voor merk computer heb je?
Kan je nog meer informatie uit de Wizard peuteren v.w.b. het type moederbord. Zlefs in de achiven van MSI kom ik de 7302 niet tegen en ook de chipset kan ik niet vinden.

Het bios van je pc bekijken levert vaak de exacte naam van het moederbord op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan