Windows vista cd(nieuwe 2gb RAM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreydude

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Ik heb een nieuwe 2gb RAM 800mhz aangeschaft en dat was nogal een gedoe want ik kreeg steeds een blauw scherm dus ben ik terug gegaan naar de winkel en daar zeiden ze dat ik de windows vista CD nodig heb die ik gekregen heb tijdens het kopen van mijn pc omdat ik een Fujitsu-siemens computer heb konden er alleen orginele hardware in of had ik die CD nodig. Ik heb die CD nooit gekregen dus die man daar heeft er een voor mij gebrand..
Maar nu lukt het nog niets ik heb de CD erin gedaan en daarna de PC helemaal uitgezet de 2x 1GB RAM erin gezet in de sloten en daarna de PC weer opgestart..
Dan zegt die dat ik op een toets moet drukken als ik de PC wil starten via de CD-rom en die man zei dat ik dat ook zo moest doen dus heb ik dat gedaan.
Dan krijg ik een scherm van "Windows loading files.."
Als dat klaar is krijg je zo scherm van vista waar je op "Nu installeren" kunt klikken en dat heb ik gedaan.
Daarna moest ik de Product key ingevult en op Volgende gedrukt en dan krijg ik een foutmelding dat E:/Sources/install.wim niet is gevonden zoiets met nog een verhaal erbij en dan krijg ik weer een blauw scherm..

En ik wou vragen op iemand een oplossing heeft en anders ga ik wel even terug naar de winkel..

Waarschijnlijk is het gebrande schijfje niet goed.
Verder kan het inderdaad zijn dat Fujitsu-Siemens eigen geheugen nodig heeft, dit zou dan te leveren moeten zin door Fujitsu zelf.

of je geheugen is al beschadigd...

kan je altijd eens testen met memtest(free downloads, 3e of 4e link)

Het nieuwe, want het oude werkte gewoon toch ?
De problemen zijn gekomen met het nieuwe geheugen.

Jah inderdaad..
Maar die man zei dat Fujitsu siemens altijd dingen niet herkent dus heb je die CD nodig om windows vista opnieuw te kunnen installeren zodat die hem herkent..
Naja laat maar zitten ik zal wel ff bellen en dan zie ik wel verder..
nog bedankt..

Vista zal niet meer herkennen na een nieuwe installatie, ik denk eerder dat je het verkeerde geheugen hebt. Ik zou eens bij Fujitsu kijken/bellen/mailen over welk geheugen je kunt gebruken.

Ok ik heb het voormekaar gekregen ik ben al een stukje verder.
Ik start windows vanaf de CD op..
daarna op Nu installeren .. de product-key heb ik ingevult.. en dan begint die met uitpakken etc.. maar dan als die bezig en dan komt die bij de 1% krijg ik een blauw scherm.
Als ik de 2gb nieuwe RAM eruit haal lukt het installeren wel gewoon..
als ik hem erin heb en dat is de bedoeling lukt het niet..
ze zeggen op het blauwe scherm dat ik updates nodig kan hebben..
kan dat?

welk moederbord heb je en wordt het geheugen wel ondersteund
Memtest86 al gedraait het geheugen kan dus stuk zijn (wat ik denk)

Mainboard: FUJITSU SIEMENS AMD690VM-FMH

Memtest86? wat is dat?

stuk? dagt het niet

Memtest86? wat is dat?

Kijk eens naar de 3e post :eek: Zelfs een link.
Er is een kans dat het geheugen wel kapot is, je kunt wel denken van niet, maar het lijkt er wel op. In de handleiding van het moederbord/pc kun je nalezen hoeveel geheugen er ondersteund en in welke configuratie.

moet ik dag gewoon op CD zetten en bij het opstarten via CD starten met de 2gb nieuwe ram erin?

ja inderdaad...
je kan het heel simpel op een cd branden.

dan moet je in de bios je cd/dvd drive instellen zodat deze geladen word.
de pc opnieuw opstarten en dan word memtest geladen :thumb:

ik raad je aan om het proces een hele nacht te laten lopen:thumb:
en inderdaad, met de nieuwe 2Gb in de pc want hoe word het anders getest :)

Geheugen terug brengen en zeggen dat je last heb van BSOD's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan