Windows Vista en formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Capello21173

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Ik heb na vele errors Windows Vista opnieuw willen installeren op mijn c schijf. Dit had als gevolg dat ik nu steeds opstart met de vraag welke van de 2 ik wil opstarten....in plaats dat ie gewoon netjes meteen opstart. Ik dacht dat op te lossen door op mijn D: schijf ook een windows versie te installeren en dan mijn C: schijf te formatteren....dit lukt niet....dussss...nu heb ik keuze uit 3 versies als ik mijn pc opstart...

VRAAG! hoe krijg ik het voor elkaar om 1 Windows versie op mijn C schijf te krijgen die goed werkt.....

HELP!!!!!!!!!!!!!

WELKOM OP HELPMIJ

al je via onderstaande link de stappen volgt moet het goed komen

http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinvista.asp

je hebt nl gewoon geinstalleerd zonder een format etc etc

Nou op deze sites staat hoe ik moet insalleren....en dat is wat ik dus nu al 2 keer helemaal heb gedaan....daardoor heb ik nu 3 windows versie op mijn pc staan(wist niet eens dat dat kon) feit blijft dat ik nu bijvoorbeeld 1 goed werkende op de D:schijf heb staan en degene die op de C schijf staan niet kan deleten?

Hoe krijg ik die op de C schijf anders alleen maar weg....of hoe kan ik mijn c schijf formatteren?

Nou op deze sites staat hoe ik moet insalleren....en dat is wat ik dus nu al 2 keer helemaal heb gedaan....daardoor heb ik nu 3 windows versie op mijn pc staan(wist niet eens dat dat kon) feit blijft dat ik nu bijvoorbeeld 1 goed werkende op de D:schijf heb staan en degene die op de C schijf staan niet kan deleten?

Hoe krijg ik die op de C schijf anders alleen maar weg....of hoe kan ik mijn c schijf formatteren?

als goed is kreeg je tijdens de instalatie ook de optie:formateren

je moet echt opnieuw beginnen en onderweg van installeren moet je FORMATEREN dan pas is het goed

je moet echt opnieuw beginnen en onderweg van installeren moet je FORMATEREN dan pas is het goed

OK dus opnieuw de CD erin....vista installeren...en ergens zou hij moeten aangeven dat ik ook kan formateren.....maar als ik nu dus bijvoorbeeld weer ga installeren op mijn C schijf dan wil ik ook mijn D: schijf formatteren...die optie krijg ik volgens mij zeker niet

je D kan daarna nog.

gaat er nu om dat je 2x op C hebt staan en daar wil je eerst vanaf.

d: schijf kan je formateren als windows erop staat in schijfbeheer :o

d: schijf kan je formateren als windows erop staat in schijfbeheer :o
Domme vraag misschien maar waar zit schijfbeheer....want als ik via my computer naar de schijf ga en op formatteren druk geeft ie aan dat dat niet kan omdat er een windows versie op staat.

Domme vraag misschien maar waar zit schijfbeheer....want als ik via my computer naar de schijf ga en op formatteren druk geeft ie aan dat dat niet kan omdat er een windows versie op staat.
En C en D zijn partities...maakt dat misschien het verschil?

als ik jou was zou ik gewoon even helemaal opnieuw beginnen zoals door ons aangegeven.

ga je het zo gaat proberen krijg alleen maar gezeik mee

je kan nu niet formateren dat moet met de cd/dvd erin :o

Ik heb de CD/dvd erin...weer windows geinstalleerd...nu weer op C: ga nu naar schijfbeheer. D: heeft de optie formateren wel 'aanklikbaar' staan maar als ik erop druk geeft ie aan dat het formateen niet kan 'kan systeempartitie op deze schijf niet formateren... wat doe ik nou fout....ik dacht dat ik wel aardig verstand had met computers....met xp was alles veel makkelijker...

je leest niet goed he terwijl windows installeerd daar onderweg moet je partitie verwijderen ,weer aan maken en formateren
zo gaat dat bij xp tenminste
dat word ook in onze eerste linken zo uitgelegd,
nu installeer je windws steeds en wil je achteraf formateren,dat lukt niet natuurlijk he ,omdat er dan ee windows opstaat

Laatst bewerkt:
je leest niet goed he terwijl windows installeerd daar onderweg moet je partitie verwijderen ,weer aan maken en formateren
zo gaat dat bij xp tenminste
dat word ook in onze eerste linken zo uitgelegd,
nu installeer je windws steeds en wil je achteraf formateren,dat lukt niet natuurlijk he ,omdat er dan ee windows opstaat

Ja bij XP lukt dat inderdaad dat weet ik, maar ik heb het net nog een keer doorgelezen en uitgevoerd maar het lukt toch echt niet hoor....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan