Windows Vista firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woobles

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Hoi,

ik heb Eset Smart Security (antivirus, firewall) maar ik wil deze verwijderen en vervangen door Avast of Avira voor de antivirus.

Ik vroeg mij af of ik dan nu ook nog een andere of extra firewall naar de Windows Vista Firewall moet hebben. Het schijnt dat Vista alleen inkomend blokkeert?

groetjes,
Woobles

OK; maar dat betreft alleen inkomend verkeer.
Waarom blokt Windows Vista firewall uitgaand niet af en moet je dat wel hebben?

Als je nu bijv ZoneAlarm erbij doet; gaat dit dan botsen/conflicteren?

De firewall van Vista controleert wel het uitgaande verkeer. Alleen is hij zo ingesteld dat het alles toestaat (http://reviews.cnet.com/4520-3513_7-6690672-1.html). Het is wel aan te raden een firewall te gebruiken die uitgaand verkeer controleert. Dan krijg je namelijk een melding als een virus o.i.d. verbinding maakt met de makers/huurders.
Je kan de firewall van Vista instellen dat het wel uitgaande verbindingen controleert (start/wf.msc) of een andere firewall installeren. Twee firewalls kunnen voor conflicten zorgen. Als je een andere firewall installeert moet je de firewall van Vista uitschakelen (al doen de meeste firewalls dat zelf al).

Ok bedankt; dit wist ik niet.

In je eerste link uit 2007 staat dat de firewall van Vista niet je van het is:
"So I want firewall protection for what's both coming and going; I want a real firewall. My recommendation remains ZoneAlarm, but really, just about any Internet Security suite on the market will protect you better than Microsoft's will."

Is dit nog steeds zo?

Verder zag ik bij de link naar pc-leek dat je dus Vista firewall ook voor uitgaand kunt instellen maar hoe staat er niet bij. Hoe moet dat dan?

En is het beter een andere firewall dan die van Vista te gebruiken?

groetjes,
Woobles

OK; maar dat betreft alleen inkomend verkeer.Waarom blokt Windows Vista firewall uitgaand niet af en moet je dat wel hebben?

Als je nu bijv ZoneAlarm erbij doet; gaat dit dan botsen/conflicteren?

Woobles, LEES jij de postings wel goed?
Ik link in mijn eerdere bericht notabene een stukkie en dan kom je met een opmerking / stelling die simpelweg glashelder in dat stuk staat beschreven!

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Ik heb het wel goed gelezen maar misschien niet goed verwoordt. Mijn excuses.
In je link staat "Zo kan zowel inkomend als uitgaand verkeer gefilterd worden."
Maar dat KAN moet je dus voor uitgaand blijkbaar zelf instellen.

Supersnail zegt dat wat beter dan ik:
Je kan de firewall van Vista instellen dat het wel uitgaande verbindingen controleert

Ik zou graag willen weten hoe ik dat moest instellen of dat ik een andere firewall moet nemen.

Groetjes,
Woobles

Verder zag ik bij de link naar pc-leek dat je dus Vista firewall ook voor uitgaand kunt instellen maar hoe staat er niet bij. Hoe moet dat dan?

Dat staat er wel.
Om de geavanceerde instellingen voor Windows Firewall te openen klikt u op Start, typ wf.msc in het zoekvenster, en druk op Enter. In het dialoogvenster dat opent kunt u zowat alles instellen naar wens.

Ja; dat zag ik ook maar de zin die erna kwam is iets belangrijker:
In het dialoogvenster dat opent kunt u zowat alles instellen naar wens. Bent u niet goed vertrouwd met een computer, raden we ten stelligste af te knoeien met de instellingen.

Dat laastste is dus van toepassing op mij....
Hoe moet je dat instellen?

Later volgens er nog enkele tips voor de optimale instellingen van Windows Firewall.
Dit heb ik op die site ook niet gevonden; wel testen om je firewall te testen e.d. maar geen instellingen.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met Vista of de firewall ervan, dus ik kan je daar niet mee helpen. Ik denk dat het makkelijker is om een andere firewall te installeren die al automatisch inkomend en uitgaand verkeer controleert.

Hya, zelf heb ik de Vista Firewall uitgeschakeld vanwege problemen. Sinds een paar jaar gebruik ik de Firewall van Comodo. Hij is gratis en werkt prima!!!! Misschien iets om naar te kijken?? succes,

http://www.comodo.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan