windows vista gecrashd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkraver

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Sinds vandaag doet windows vista het niet meer. Bij het opnieuw opstarten na windows update crashte de comp. Vervolgens werd aanbevolen om het reparen van opstarten te starten, dit gedaan..echter inloggen is nog wel mogelijk, maar krijg allemaal vensters met:

dwm.exe-kan onderdeel niet vinden

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat urlmon.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Deze vensters krijg ik ook bij beheer van bureaubladvensters, sidebar, windows defender enz. eigenlijk niks werkt meer.

Wanneer ik configuratiescherm probeer te openen of deze computer dan krijg ik het bericht:

klasse is niet geregistreerd.

ook het back-up centrum kan ik dus niet openen..

Iemand een oplossing?

M.v.g

Laatst bewerkt:
terug naar de winkel ermee, ga niet zelf zitten prutsen, maak gebruik van je garantie.

Sinds vandaag doet windows vista het niet meer. Bij het opnieuw opstarten na windows update crashte de comp. Vervolgens werd aanbevolen om het reparen van opstarten te starten, dit gedaan..echter inloggen is nog wel mogelijk, maar krijg allemaal vensters met:

dwm.exe-kan onderdeel niet vinden

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat urlmon.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Deze vensters krijg ik ook bij beheer van bureaubladvensters, sidebar, windows defender enz. eigenlijk niks werkt meer.

Wanneer ik configuratiescherm probeer te openen of deze computer dan krijg ik het bericht:

klasse is niet geregistreerd.

ook het back-up centrum kan ik dus niet openen..

Iemand een oplossing?

M.v.g

Als ik dit allemaal lees is systeemherstel niet meer mogelijk....:(

redden bestanden

Als je al een computer met Windows koopt, doe dat nooit zonder installatie DVD, dan kun je je computer altijd herinstalleren.

Om je bestanden te redden is dit wellicht een handige tip: brand of regel een Ubuntu CD en boot vanaf die CD. Het is een compleet operating system dat vanaf je CD schrijft draait. Nu kun je je bestanden naar elders wegschrijven.

Zolang je niet op "install" klikt, wordt Ubuntu niet geïnstalleerd. (en als je het wel doet kun je instellingen van Windows importeren).

Hoi !

urlmon.dll is hier: http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?urlmon te downloaden, en dan via een bootable CD (bijv. Bart's PE) terug te plaatsen in de Windows-map.

Maar: het is waarschijnlijk een vrij nieuwe PC, dus de raad van @rayme (terugbrengen onder garantie) lijkt me niet verkeerd.

Via de Vista-DVD zou je ook de repair-functie kunnen gebruiken, maar ik begrijp dat je geen DVD hebt ?

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan