windows vista geluid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Hallo allemaal

ik heb het volgende probleem ik heb windows vista geinstalleerd en mijn vista sound drivers die ik gedownlaod heb van realtek maar heb wel geluid maar ik kan de andere software werkt niet zoals hoe het geluid kan instellen en bij geluiden in het confrigratie scherm staan mooi alle dingen voor het volume aan te passen voor de cd speler microfoon en zo maar als ik ze dan begin hoor ik geen verschil blijft het zelfde sterkte is dat normaal of heb ik dan met drivers verkeerd geinstalleerd

alvast bedankt

Je moet ook de audio-controller op je chipset installeren, staan op CD gekregen bij PC of op website van je moederbord.

je bedoel dus chipset driver die heb ik volgens mij niet geinstalleerd want weet niet of dat door vista is geinstalleerd want heb alleen realtek geinstalleerd maar heb wel geluid maar ik ga eens kijken of die vind

ik heb gezocht op site van mijn moederboard en type maar er staat alleen chipset drivers voor xp en nog niet voor vista

ik denk dat ik het maar zo ff laat ik heb gewoon geluid zoals ik al zei alleen kan geen van geen aparte volume apart verlagen of verhogen dus word wachten dat er drivers voor zijn

ik heb everst geinstalleerd en de driver gevonden voor mijn audio controller en geinstalleer maar kan de volume regelaars wel schuiven maar het geeft geen veranderingen allleen de hoofd volume regelelaar werkt

maar nu geeft hij mijn audio vontroller ook niet meer aan in everst home

Kijk in Everest bij Multimedia. Daar staan twee audio's, Windows Audio en PCI/PnP Audio. Als het goed is staat bij Windows Audio: realtek hd audio of realtek ac97 audio.
Wat er achter PCI/PnP Audio staat, dat slaat op de audiocontroller voor je chipset. Kijk voor een toelichting daarop hier. Zolang er nog geen Vista drivers voor je moederbord/chipset zijn, zou ik toch maar de meest recente voor XP pakken.

ik heb die chip driver gedownloaden voor windows vista en blijft het geluid probleem het zelfde ik kan ze wel wel verschuiiven maar het geluid veranderd en die drivers van xp pakt hij niet daar geeft hij aan dat het alleen voor xp is.

Jammer, maar een andere vraag, heb je mijn verhaal over "Problemen met het geluid" al eens doorgelezen? Het is een soort checklist, aan te klikken in mijn handtekening.

Er is nu een misverstand. Klik in mijn handtekening, hieronder, op "Problemen met het geluid".

maar dat had ik al eens gelezen en nagelopen maar er zijn geen vista drivers voor mijn pc dus met andere worden ik heb gewoon weg niks aan vist want mijn randapparaaten zoals scanner muis printer web cam daar zijn geen drivers voor dus zie ik maar 1 oplossing xp installen en wachten dat ik alle drivers ooit voor vista vind of een nieuwe pc komen met vista er op en alle randappartuur ook maar nieuw kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan