Windows Vista haalt servicepacks niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Na het herinstalleren van de laptop van mijn zus met Windows Vista, heb ik Windows update omgezet naar Microsoft Update en alle updates binnen gehaald. Dat waren er heel veel. Maar het gekke vind ik dat servicepack 1 en 2 er niet bij zaten. Hoe komt dat? Als ik nu Windows Updates laat zoeken naar updates wordt daarna aangegeven dat er geen updates zijn. De computer zou dus bijgewerkt moeten zijn. Is het dan inderdaad goed zo, of moet ik toch nog ergens die service packs vandaan halen?

Laatst bewerkt:
Bedankt!! Het is een Fujitsu-Siemens Amilo notebook. Waarschijnlijk zit 'm daar dus het probleem. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik dat op moet lossen. De link naar de oplossing werkt niet. Maar ik weet nu wel waar ik naar moet zoeken.

Ik had vandaag precies hetzelfde probleem met SP 2 voor Vista op een Samsung laptop. Met automatische updates bleef ie er zowat in. Na 3 uur heb ik hem maar uit zijn lijden verlost en de installatie procedure gestopt. Vervolgens naar de Microsoft downloads web site gegaan en daar met de hand het Sp 2 gedownload en daarna geïnstalleerd. In pakweg 15 minuten was het voor elkaar.

Overigens moest ik daarna nog even naar de MS update pagina gaan om daar het vinkje uit te zetten bij SP 2, want ondanks dat ik SP 2 al had geinstalleerd bleef dat stomme update porgramma maar volhouden dat SP 2 nog beschikbaar was.

Laatst bewerkt:
Ik krijg de servicepacks niet aangeboden via Automatische updates. Inmiddels heb ik begrepen dat dit met de bios van dit notebook te maken heeft; iets met energiebeheer. En ik las ook dat je een blauw scherm kunt krijgen als je toch SP 1 probeert te installeren. Ik durf het dus niet zo goed handmatig te doen. In ieder geval wil ik eerst een image gaan maken. Dan de optionele updates installeren. Dan hopen dat het servicepack wel komt. En als dat niet lukt toch maar handmatig proberen...... Of heeft iemand en ander advies?

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik nadat ik alle energiebeheer opties had uitgeschakeld SP1 handmatig gedownload en geïnstalleerd. Dat ging gelukkig prima. Daarna kwam SP2 via Windows Update binnen. Alles zit er nu dus op en de computer draait uitstekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan