Windows Vista herstel partitie actief gezet, maar Vista wordt niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1155

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
50
Hallo,

Ik heb een Latop Acer Aspire 5520, waarop ik de Windows Vista wil herstellen.
Ik dacht dat de herstel partitie op D stond en ik heb deze partitie actief gezet en de laptop opnieuw opgestart.
DE computer start de herstel partitie echter niet maar geeft de melding "BOOTMSGR is missing" "Press CTRL+alt+del to restart"
Als ik dat doe komt de computer gewoon weer met de zelfde meldingen.

Heeft iemand een idee hoe ik het actief zetten van de D partitie weer ongedaan kan maken zodat de PC weer start?
Of hoe ik de herinstallatie actief kan krijgen?

Bij voorbaar mij dank.
Henk:eek:
 
Hoi,
om Vista te herstellen van de herstelpartitie heb je op je Acer toch een speciale toets voor? Je hoefde iig niets aan je herstelpartitie te doen of veranderen.
Kijk in je handleiding welke toets dat is (meestal F10 of F11 tijdens de boot). Kijk of het dan nog lukt (terug naar fabrieksinstellingen o.i.d.).
Update:
Ga naar je Bios (F2 trommelen tijdens de boot) en doe het volgende:
Enable disk-to-disk recovery
To enable disk-to-disk recovery (hard disk recovery), activate the BIOS utility,
then select Main from the categories listed at the top of the screen. Find D2D
Recovery at the bottom of the screen and use the <F5> and <F6> keys to set this
value to Enabled.
Bron: Acer manual
 
Laatst bewerkt:
Als je iets aan de partities veranderd werkt het niet meer je kan dit dus beter terug zetten.
Ook als je niet meer de originele Acer MBR hebt werkt het niet meer.
 
IK heb geprobeert e.e.a. in de bios aan tepassen zoals hieronder onschreven maar deze item stond al op enable.
Ik kom via de bios niet bij het actief zetten van de partitie.
Weet je eventueel hoe ik hier bij kan komen buiten windows Vista om?
 
Ok, kan je aan een Installatie-DvD komen? Vista of 7, is om het even. Start daarmee op, aanmelden als (een) Beheerder, & kies Deze computer herstellen, klik Opdrachtregel (Command Prompt).

Daarin kan je met de opdracht Diskpart de Windows Systeemschijf weer Actief zetten.*

*: Schrijf later wel hoe, is nogal een exacte wetenschap. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb het probleem opgelost.
Met de windows installatie dvd's of een opstart CD van windows 7 kwam ik niet in de opdracht prompt, dus ik kon de partitie activering niet op die manier doen.
Echter had ik nog een Ubuntu 11.04 schijf liggen waarmee ik de computer kon opstarten met Ubuntu (Linux) vanaf CD en daar had ik een mogelijkheid Partitie Management.
Hier kon ik de BOOT flag weer naar de andere partitie zetten.
Systeem weer uitgeschakeld, Ubuntu schijf verwijdert en de Laptop starte vervolgens weer goed op met Windows Vista.
Vervolgens heb ik windows opnieuw geinstalleerd met het Acer eRecovery programma.

Bedankt voor de hulp in elk geval.

Groeten
Henk:thumb::d
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan