Windows Vista Home Premium installeren op laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dominiqu3

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Processor 25W AMD® Turion64® MT32 with AMD PowerNow!® Technology
Besturingssysteem Genuine Windows® XP Home Edition*
Memory 1024 MB DDR-RAM, extendable up to 2 GB, in total 2x 200 Pin SO-DIMM slots
Graphics ATI® Mobility® Radeon® X700 - 128 MB DDR memory
DirectX 9 compatible, Powerplay functionality, DVD playback hardware decoding, supports pixel and Vertexshader 2.0
Display 15,4" WXGA TFT (16:10 format)
Physical resolution: ergonomic 1280 x 800
Audio AC 97 compatible, 5.1 6 channel Dolby Surround Sound through optional SPDIF Stereo loudspeakers
Harddisc 80 GB hard disk Samsung® with 5400 RPM
Optical drive PIONEER® Double Layer Multinorm DVD+R DL, DVD+R/RW, DVD-R/RW and CD-R/RW drive

Wat is slimmer om op deze laptop te zetten?
Windows Vista Home Premium 32 bits
of
Windows Vista Home Premium 64 bits???

er zit wel een 64 bits processor in, en alles is verder standaard, maar ik weet niet of mijn andere hardware wel wil werken onder 64 bits vandaar mijn vraag

enneuh is het slim om een OEM versie te kopen?:)

Laatst bewerkt:
volgens mij bestaat er geen enkele hardware buiten de cpu die is aangepast aan 64 bit omgevigen.... Nuja je kan eventueel om 100 percent zeker te zijn je computers manufacturer eens raadplegen...

En ik heb dan nog een vraagje erbij:P namelijk, werkt alle software verder op 64 bits? want ik gebruik nogal vaak de Adobe producten (photoshop e.d. en dit wil ik wel graag blijven gebruiken)

alle 32 bit software werkt ook op een 64 bit processor
anderzijds werkt 64bit software alleen op een 64 bit processor.
Aangezien jij de 64 bit processor hebt moet je je nergens zorgen over maken

weet je dat zeker, ik hoor van andere kanten dat dat niet helemaal zeker is?:)

wel google eens, lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat een duurdere processor minder zou kunnen draaien. Immers zelfs op een 64 geoptimaliseerd systeem werkt nog 50% op 32 bit.
Maar dont blame me if Im wrong:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan