Windows Vista Home Premium installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robkuh

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Berichten
21
Hallo Mensen,

Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb afgelopen weekend een nieuwe pc gekocht zonder besturingssysteem. Nu sta ik op het punt om Windows Vista Home Premium te kopen en nu loop ik tegen enkele kleine dingen aan.
1. Zit er nu bij elke Windows Vista Home Premium een upgrade mogelijkheid naar Windows 7?
2. Is het verstandiger om 32 bit of 64 bit te halen? Gebruik de pc eigelijk alleen voor veel downloaden en af ent oe games.
3. Mocht ik 64 bit kopen en over tijdje upgraden naar windows 7, blijf ik dan 64 bit houden of upgrade ik dan windows 7 32 bit?
4. Hoe gaat de instalatie van Windows Vista Home Premium in z'n werking? is dat gewoon een kwestie van aanzetten en dvd erin stoppen? of komt er meer bij kijken? (zo ja wat dan?)

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

MvG. Rob
 
WELKOM OP HELPMIJ

1 naar mijn weten is als je nu vista koopt dat je dan zo kan upgraden naar w7.De verkoper kan je daar wel meer over vertellen.
2 bij een normale pc voldoet de 32 bitsversie.dit verders afhankelijk van je verdere specs van de pc
3 koop je 64 dan upgrade je naar 64
4 opstart volgorde aanpassen in je bios.Je dvd speler als first boot zetten.Dvd erin en je pc opstarten.Rest wijzigt dan vanzelf
 
WELKOM OP HELPMIJ

4 opstart volgorde aanpassen in je bios.Je dvd speler als first boot zetten.Dvd erin en je pc opstarten.Rest wijzigt dan vanzelf

Bedankt voor je snelle reactie, bijna alles is mij duidelijk, alleen heb ik geen idee hoe ik de volgorde in de bios moet aanpassen en de dvd speler als first boot moet zetten.

Mocht iemand dit ook nog in vrije simpele taal kunnen uitleggen, dan ben ik helemaal geholpen

Alvast bedankt

Mvg Rob
 
Ik ben zojuist begonnen met ht instaleren van Windows Vista op m'n nieuwe pc. Nu ging alles goed tot ik een paritie moest kiezen om wndows op te instaleren. hierbij krijg ik de volgende melding:

"kan windows niet in deze vaste-schijfruimte installeren. Windows moet op een partie worden geinstalleerd die met ntfs is geformateerd"

Wie kan mij zeggen hoe ik nu verder moet?

Gr. Rob
 
ja ....
De keuze maken om te formateren.Je krijgt dan ook keuze tot ntfs
 
ja ....
De keuze maken om te formateren.Je krijgt dan ook keuze tot ntfs

bedankt voor je snelle reactie, ik heb geprobeerd te formateren, alleen krijg ik dan de volgende melding:

Kan selecteerde partitie niet formateren [fout: 0x80004005

iemand nog een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan