Windows Vista Home Premium netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

roastfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Beste,

Sinds kort een thuisnetwerk opgesteld, laptop (Windows Xp, draadloos), dekstop (Windows Vista, LAN) en een switch van Telenet om beide te verbinden.
Ik zie op de laptop de gedeelde map van mijn Vista pc, en kan daar ook in om bestanden te raadplegen/wijzigen.
Andersom ook, ik zie op mijn vista desktop de bestanden op de laptop en kan ook daar wijzigingen aanbrengen.
Wanneer ik echter bestanden wil overbrengen krijg ik dit niet gefixt, tijdsindicatie blijft oplopen (meer dan 6uur voor een bestand van 700MB), waarna hij een time out error geeft.
Ik heb ook nog een mediaplayer staan in mijn netwerk, daarmee kan ik met de laptop vlekkeloos bestanden over kopieren, maar ook streamen vanaf de laptop gaat prima

Wanneer ik echter ook hier met mijn desktop probeer te kopieren naar mijn mediaplayer, krijg ik dezelfde error
Ook streamen van deze desktop pc lukt me niet
Er moet dus iets fout zitten in mijn settings op de desktop pc, iemand enig idee ?

Mvg,
Tim

ondertussen een klein beetje wijzer geworden, wanneer ik de snelheid van de verbinding wijzig op 10MBs Full Duplex, kan ik verbinding maken naar mijn netwerk
Elke andere snelheid die in het rijtje staat werkt niet
Drivers van netwerkkaart (Realtek) zijn up to date (22/02/2011)
Iemand een idee
Overbrengen van 700 MB via LAN duurt nu 10min...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan