Windows vista hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schapenvetzak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Hey iedereen,

Ik heb van begin deze week een nieuwe pc gekocht met volgende specs:
Core 2 duo e6600, 4 gb DDR2 PC800, moederbord Intel DP965LT, 320GB Western Digital Caviar SE16 KS (16MB), Ati Radeon x1950xtx.

Ik heb bij deze pc windows vista home premium 64 bit gekocht en deze geïnstalleerd (installatie duurde langer dan 2 uur).
Nadat de installatie gereed was en alles ingesteld had startte ik windows dus terug op (opstarten duurde 2 keer zolang als op mijn ouwe pc met windows xp).
Na het bewegend balkje dat windows wordt geladen en voor het opstartscherm met de welkom van windows valt mijn scherm een paar minuten uit.
Eens windows is opgestart gaat alles redelijk traag en is de cpu bijna heel de tijd voor 100% bezig.
Als ik een mp3 of filmpje wil afspelen, gaat dit allemaal in schokken.
Ik heb de catalyst drivers voor de radeon wel nog niet geinstalleerd, het beeld scherm werkt op de WDDM drivers van windows zelf.

Iemand suggesties wat er hier mis kan zijn, want voor deze nieuwe pc had ik toch wel wat snelheid verwacht...

Laatst bewerkt:
Toch eventjes de laatste versie van Ati downloaden vanaf hun site.
Vista en Ati hebben nogal wat probleempjes
Met 7.5 zou het opgelost moeten zijn.

http://ati.amd.com/support/drivers/vista64/common-vista64.html

Bedankt voor het snelle antwoord, ik was van plan om dit vanavond te doen, maar zou windows daardoor sneller werken en het uitvallen van het beelscherm voor het opstartscherm verhelpen?

Nuja ik zal staks eens de drivers installeren en eens testen...

Mvg

Ga naar start, en typ bij "zoekopdracht starten" msconfig
Nu krijg je het scherm : systeemconfiguratie
Ga hier naar tabblad opstarten, en daar zal waarschijnlijk "zonder gebruikersinterface starten" aangevinkt staan.
Haal dit vinkje weg.

Hey,

Ik heb gisteren de drivers voor men moederbord geïnstalleerd en het probleem is nu van de baan! Computer start retesnel op en cpu is nu maar voor enkele % belast waardoor alles snel reageert :thumb:

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan