Windows vista instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem sinds gisteren.

Ik heb windows vista gekocht voor op mijn laptop te installeren, ik heb de harde schijf geformateren en als ntfs gezet, als ik de dvd erin doe start wel op van de dvd en kom ik de eerste installtie schermen van vista waar je dus taal en toesbrod kunt instellen, en als hij daarna op nieuw opstart de laptop gebeurt ervolgens niks hij start dus niet op van de harde schijf.

Laptop gegevens :

Hp pavilion 1668 ea

100 GB sata schijf
1024 mb geheugen
1,8 gh.

waar dus opneer komt denk is a;s mijn laptop herstart dat hij de harde schijf niet vind.
wie kan mij helpen.

Alvast bedankt

Tijdens de installatie van Vista start de pc zichzelf meerdere keren opnieuw op, dat is normaal en nodig. Maar je moet dan niet telkens weer opstarten van de DVD van Vista. Na de eerste reboot moet de hardeschijf te vinden zijn, en hoef je dus niet op te starten van de DVD.

Dat klopt dat weet ik maar er gebeurt namelijk niks nadat de laptop is hertsrat het engiste wat ik beeld staat is press any key to boot from cd or dvd.... verder gebeurt niks dus kan ik bewijzen van spreken 2 dagen zolaten staat dus

De pc moet dan automatisch naar '' optie 2 '' gaan, dus opstarten van de hardeschijf.
Dan staat er waarschijnlijk een optie niet goed in het BIOS, hier kan je komen door helemaal aan het begin van het opstarten van de pc op Del of op een F-toets te drukken, de toets verschilt per moederbord en staat altijd in de manual van het moederbord.
Als je dan in het BIOS bent, moet je instellen dat de hardeschijf het tweede opstartitem is na de DVD-drive.

Dat had ik al ingesteld omdat ik eerst xp erop had staat, maar ik denk zelf dat het met de sata drivers te maken heeft die heb ik nu van fabrikant en mijn laptop gedwnload en op een diskette gezet en ben dus nu aan het proberen of hij wel dan met die drivers opstart van de harde schijf.

Bedankt voor de recatie,

Maar ik kan op een laptop van 1400 euro geen windows vista insatelleren dus ik zet er weer xp op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan