Windows vista installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reinier1975

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
6
Hallo,

Ik loop tegen het volgende aan. Mijn harde schijf van een Acer extensa 5235 in gecrashed. Ik heb een nieuwe gekocht en aangesloten. Ik heb er eerst een gratus besturingsprogramma op gezet, namelijk Linux OS. Dit valt tegen, dus ik wil Windows Vista opnieuw instaleren. Eenmaal de dvd erin,opgestart nadat ik de volgorde in de BIOS heb aangepast, vraagt het installatieprogramma om een driver van de DVD. DIe heb ik dus niet. Ik heb op verschillende acer forums gezocht naat een driver, deze op USB sitck gezet en tijdens de installatie naar de USB stick verwezen. Dat werkt dus niet. Mijn vragen:
1) Hoe vind ik de geschikte driver van mijn Acer Extensa 3265?
2) hoe verwijs ik tijdens de installatie naar het goede sturingsprogramma van de DVD,
3) Waarom vraagt Vista om een sturingsprogramma van de DVD, speler maar er wel in eerste instantie mee opstart??
Hoe los ik dit in vredesnaam op?

Let wel, ik heb dit forum doorgespit, maar kom geen oplossingen tegen voor dit probleem.

dank voor de moeite alvast!
 
Welkom op Helpmij :)

Wat ik weleens zou willen zien hier is een schermafdruk van het originele bericht waarin je zegt dat hij dan om een driver voor de DVD vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, weet even niet zo snel een schermafdruk te maken. De letterlijke tekst is als volgt:

kan geen apparaatstuurprogrammas vinden. Zorg ervoor dat het installatie medium de juiste studieprogramma's bevat en klik op ok.

Nadat ik op "ok" heb geklikt, krijg ik een scherm met daarop de melding: blader naar het stuurprogramma en klik op ok. Ik kan bladeren maar de x (boot) of de USB stick. Vervolgens wordt er niets gevonden en komt de melding van hierboven weer in beeld...

Studieprogramma moet zijn stuurprogamma
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat er een driver voor de DVD wordt gevraagd maar dat hij de gegevens van de harde schijf niet kan lezen. De Linux installatie kan er een partitie op hebben achtergelaten waarvoor door Windows een driver benodigd is om deze te lezen.

Download de Ultimate Boot CD en gebruik de partition tools die daar op staan om de bestaande partie(s) te verwijderen.
http://www.ultimatebootcd.com/

Daarna kun je de installatie van Vista opnieuw proberen.
 
Nou, cd gebrand op een andere laptop. Bij de laptop met de nieuwe harde schijf ingebracht, bios veranderd zodat die opstart van dvd. Echter, Linux start nu op. Wat doe ik in vredesnaam fout . Ik wou dat ik die Linux rotzooi er nooit had opgezet. Kan ik dat niet verwijden, zodat ik een lege laptop heb en dan Vista installeren? Of krijg ik dan wederom dezelfde foutmding?
 
De bedoeling van die Boot CD is dat je daar van opstart en dan de daarop aanwezige partition tool gebruikt om de eventueel op de harddisk aanwezige partities te verwijderen. Je zult dus even moeten uitzoeken waarom de laptop nu niet van die CD opstart.
 
Laatst bewerkt:
GParted of Parted Magic .iso downloaden en branden.......die kunnen je swap en ext* of ReiserFs partities verwijderen en opnieuw formatteren........er zijn weinige windows partition managers die dat kunnen...;)
 
De boot cd start nu op. Er zijn geen partities aanwezig zo te zien. Is het een optie om de de harddisk te formatteren ? Zou de Vista installatie dan wel werken?
 
Als de schijf als "unallocated" weergegeven wordt,moet je ze inderdaad formatteren.......maar hopelijk heeft jouw Vista installatiedvd een driver voor je sata harde schijf....
 
Nou, ik heb de boel flink verkloot volgens mij. Linux start niet meer op ( grub 22 ????). Opstarten via ubcd kan dan nog wel, om vervolgens via partedmagic toch op bv internet te komen. Het installeren van Vista wil nog steeds niet. Volgens mij heb ik iets verwijderd wat ik niet had moeten doen
 
Welke melding krijg je in Parted Magic ivm formateren van de schijf?
Welke bestandsstructuur wordt aangegeven voor die schijf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan