Windows vista installeren maar helaas bluescreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

optiplexgx270

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
hallo allemaal,

ik zit al enige tijd met een probleem. ik heb een pc gekocht al een poosje terug (2e hands) waarvan de verkoper zij dat hij het niet meer deed.
na ening puzzelen startte hij op en ik kon zelfs een windows 7 versie draaien die op een andere pc stond. helaas kreeg ik na enige tijd een bluescreen waardoor hij uitviel.
ik de hele windows versie opnieuw installeren maar dan windows vista. helaas krijg ik na enige tijd een bluescreen. 0x0000004e (0x00000099, 0x00002498, 0x00000000, 0x00000001
Iedere keer opnieuw.

weet iemand hier raad mee?

met vriendelijke groet,
ard van wijngaarden

Hardwarefout? Probeer eens een linux live CD, dan weet je hoe goed de harde schijf is. Bluescreen kan betekenen: voeding kapot, RAM kapot, CPU of koeler kapot. Maar het kan ook iets anders zijn.

In ieder geval bedankt. het probleem was echter dat de koeling niet helemaal werkte en een ram latje niet naar behoren werkt.
de koeling heb ik tijdelijk opgelost met een klodder tandpasta en het ram latje heb ik er uitgehaald.

helaas zijn er meerdere problemen gekomen. als ik windows start dan valt hij uit met het aanmeldscherm. soms niet en dan kom ik op mn bureaublad en dan krijg ik een bluescreen. ik zal de codes zo even posten.
ik weet niet of hier mensen zijn die het weten?

in ieder geval bedankt

mvg,

Misschien tijd om een nieuw systeem te kopen? Dat systeem is vermoedelijk niet meer te redden, zonder meer te investeren dan de tijdwaarde is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan