Windows Vista Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Is het misschien mogelijk om Windows Vista te installeren zonder dat ik 512 MB Ram heb? Want ik heb er 256 MB. Hopelijk is het mogelijk. Wie kan me hiermee helpen?

Hoi,
dan krijg je een érg trage Vista, zou ik niet doen. Ik zou wat RAM bijkopen.

Geef eens wat specificaties, merk, type, processor, HDD etc.

Kunnen we zien of Vista wel draait op je systeem.

In principe krijg je het wel aan de gang, mits je ( wat Mik je adviseerd ) meer RAM geheugen erbij prikt.
Dat stelt niets voor, aan de onderkant een klepje openschroeven en een bankje uitwisselen of erbij prikken.
Een goede site om het juiste geheugen te bekomen is: http://www.geheugen.com/type/Notebook.htm

Waarom zou je Vista gebruiken? Het draait zelfs sloom op 1GB RAM, pak dan eerder Windows 7 maar als ik jou was zelfs Windows XP of 2000....

Voor 2000 zijn toch geen update's meer? Windows Millenium lijkt me ook wel tof.

Laatst bewerkt:
Millenium is vreselijk, daar zijn de updates al eeuwen geleden voor gestopt... niet eens een servicepack voor uitgebracht. Windows 2000 heeft nog een aardige community ook!

Welke Windows gebruik jij dan?

Windows 7, windows XP, windows Vista en diverse Linux uitvoeringen.
Ook gebruik ik wel eens windows 98 in VMware.
Maar ik ben dan ook geen gewone gebruiker.

Edit: + Windows 8

Laatst bewerkt:
Om nog een klein duitje in het zakje te doen : ik zou XP met 256 MB niet direct adviseren. XP zou ik eerder met 512(+) aanbevelen. Toen XP uitkwam heb ik mijzelf 'verwend' met het voor begin 2000 redelijk forse RAM geheugen van 1 giga. Tot mijn verbazing zag ik dat XP idle (opgestart zonder taken uit voeren) dankbaar gebruik maakte van een kleine 500 MB RAM. Nu weet ik wel dat ik 1 giga aan boord had, maar het zegt genoeg over een OS dat wanneer er voldoende voorhanden is, het gelijk maar zo'n 50% wegslobbert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan