windows vista naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

philder

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
hallo iedereen :)

ik heb met mijn hoge school een gratis windows 7 professional kunnen vastkrijgen.
Ik moet op een site gaan en 4 RAR bestanden downloaden voor een ISO-bestand te maken.
op men laptop heb ik nu een windows vista Home premium (geen SP , want men updates lukken nooit :( )
ik heb van de site van windows een programmetje op men laptop geinstalleerd om te zien of ik windows erop kan zetten... en er zijn 2 zaken dat ik aan men laptop moet veranderen:
1) SP 1 hebben
2) genoeg schijfruimte (maar ik kan ervoor zorgen dat dit lukt)

maar men probleem ligt dus bij puntje 1. Ik wil zo graag windows 7 , maar ik kan geen updates installeren , of zelfs gewoon SP1 installeren (want dan geeft het een error).
Mijn vraag aan jullie is of dat ik SP1 zeker nodig heb? en of dat de installatie een "transparante" installatie is (dus al men bestanden van muziek tot docs voor het school, word , excell , ppt - programmas blijven erop staan , maar het platfrom is dan windows7)

Kan er iemand mij helpen ?
sorry voor de langdradige uitleg

thx ahead !
peace ! :thumb:

Ik zou persoonlijk een "upgrade" doen naar Windows 7. Het beste kun je een back-up maken van je systeem en dan Windows 7 installeren.
Mogelijk kun je dan ook weer Windows Updates installeren.

Helemaal begrijpen doe ik je probleem(stelling) niet, maar kan je probleem zitten in het hebben van een illegale Windowsversie?

Helemaal begrijpen doe ik je probleem(stelling) niet, maar kan je probleem zitten in het hebben van een illegale Windowsversie?

nee , ik heb een volledig legale versie van windows.
Dit is een windows dat erbij zat toen ik mijn laptop (+/- 2 jaar geleden) heb gekocht.

Ik zou persoonlijk een "upgrade" doen naar Windows 7. Het beste kun je een back-up maken van je systeem en dan Windows 7 installeren.
Mogelijk kun je dan ook weer Windows Updates installeren.

bedoel je dat ik een gewone back up moet maken , dan gewoon installatie volgen van windows 7 & dan gewoon terug upgraden met windows 7 ?

sorry , ik ben echt geen computerkrak xD

thx !

bedoel je dat ik een gewone back up moet maken , dan gewoon installatie volgen van windows 7 & dan gewoon terug upgraden met windows 7 ?

sorry , ik ben echt geen computerkrak xD

thx !
Ja inderdaat, Back-up maken, Windows 7 installeren+drivers en de back-up van je bestanden weer terug zetten.

Ja inderdaat, Back-up maken, Windows 7 installeren+drivers en de back-up van je bestanden weer terug zetten.

aah ok bedankt :)
nog een vraagje :
als ik een back up maak zijn dan ook al men programma's (zoals word , excell,...), muziek, docs,... ook geback-uped ?
als dit zo is , dan moet ik toch na de installatie van windows 7 , gewoon de back-up terugzetten dan ?

thx !

Een back-up maak je van je bestanden (muziek, foto's enz), en niet van je programma's dit zal niet goed werken. Je kun na de installatie van Windows wel deze programma's weer installeren.

Een back-up maak je van je bestanden (muziek, foto's enz), en niet van je programma's dit zal niet goed werken. Je kun na de installatie van Windows wel deze programma's weer installeren.

Ahja ok ,

Hartelijk dank voor de uitleg :)

thx !
peace ! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan