Windows Vista opeens Illegaal???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikedewaer

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2007
Hoi,

Sinds gisteren heb ik het probleem met vista dat hij opeens wordt aangemerkt dat er iets in de software veranderd is en Vista wordt dus aangemerkt als illegaal. Ik kon eerst niet meer in vista, want kreeg een melding van Online het probleem oplossen of op Sluiten te klikken. Als ik op Sluiten klik meldt hij ook weer af.

Sinds vandaag heb ik een trucje wat ik vroeger altijd had gedaan in windows 2000. Ik ga dus naar de 1e optie: Online het probleem oplossen en ga dan naar de adresbalk en ik typ C:\ in, ik kom in de c, mijn vista staat op de f, ik ga daar naartoe, klik op de map windows en klik op Explorer.exe zodat ik in mijn bureaublad kom.

Ik ga naar Configuratiescherm, ga naar Systeem, ik wacht even en hij zegt dat hij niet geactiveerd is??? Ik denk, ik heb hem allang geactiveerd. Ik probeer hem te activeren, zelfs met behulp van de telefoon(0800 nummer) en krijg nog steeds hetzelfde...pff.
Ik bel mijn fabrikant op leg alles uit, en zij weten hier niets van, dit is dus het toppunt. Ik bel naar microsoft ondersteuning en zij zeggen dat ze me alleen verder helpen als ik 22 euro betaal met een creditcard. Ik denk zo van dit is geldklopperij... ik wil dus het probleem verholpen hebben zonder mijn Vista opnieuw te installeren.

Ik heb gelukkig een dual boot Xp Media Center 2005 en kreeg er vista bij via moduslink... die aanbieding.

Dit is mijn systeem:

Intel Dual Core E6600 2x2.4GHZ 2MB Cache, 2x 512MB DDR2-533, Western Digital 250GB, Samsung DvD lezer, Samsung DvD brander, Haupauge Wintv 250, ASUS ATI X1600 Pro TD 512MB

Op de C schijf staat Windows Xp Media Center editie 2005NL
De d schijf zitten belangrijke gegevens op
en op de F Schijf(alleen in vista) staat Windows Vista Home Premium NL LEGAAL

Beide versies zijn legaal inclusief certificaat van echtheid bla bla bla...

Kan iemand mij helpen???

dat is dus onzin wat er beweerd woord.
bij ms hoeft je niet te betaalen voor heractivatie.
heb zelf al genoeg aan de lijn gehangen om dat te weten.
leg het probleem gewoon uit.

Ik kan windows vista niet activeren, ook niet per telefoon.
Heb ook reeds aan de lijn gehangen voor Technische ondersteuning, maar daar moet je juist voor betalen als je een OEM versie hebt. En ik ben niet van plan 23 euro te gaan betalen als ze zeggen dat ik hem beter opnieuw moet gaan installeren.

Ik kan windows vista niet activeren, ook niet per telefoon

Vreemd verhaal sorry, Je kunt als de boel legaal is en zeker als er niets gewijzigt is Altijd via de telefoon activeren. Wel even met een mens spreken, Je legt dan gewoon uit wat er aan de hand is en ook jij krijgt een onlineactivatie. Het word een ander verhaal als het allemaal niet zo goed klopt, en zelfs dan word de boel vaak nog telefonisch geactiveerd.Niet via de telefonische computer maar je door laten verbinden naar de activatiedesk.

Ja, inderdaad Jurrien!
Er was bij mijn desktop computer een aantal keer iets mis waardoor windows elke keer opnieuw geinstalleerd moest worden.. daardoor moest ik de boel ook ineens weer opnieuw activeren.
Toen ik naar windows belde kreeg ik ook zo'n computer aan de lijn, dat ding hielp alleen voor geen meter... toen werd ik doorverbonden en kreeg ik een mens aan de lijn.
Die heeft me perfect geholpen :).

Opgelost

Oke heb naar de activatie lijn gebeld gewacht, en kreeg een mens aan de lijn, ik werd in totaal 3x doorverbonden. Activatie lijn --> Costumer Support --> Technische ondersteuning.

De technische ondersteuning wist wat er aan de hand was.
In het begin stond eerst XP geinstalleerd. Er stond al een antivirus op.
Daarna deed ik in XP een upgrade met de antivirus aan. En daar ligt het probleem, antivirus!
Die heeft de installatie verprutst zeg maar. En ze zeiden nu dat ik een backup moet maken, schone installatie met de CD en niet via XP, partitie kiezen, geen productcode invoeren, en daarna weer upgraden van Vista naar Vista en dan wel met de productcode. Je moet wel dezelfde versie hebben gekozen in de 1e installatie. Je mag ook echt geen Productcode hebben ingevoerd bij de 1e installatie.
LET OP DIT IS ALLEEN VOOR MENSEN MET EEN EXPRESS UPGRADE!!!
Als je deze aanwijzigingen niet volgt en de 1e installatie is klaar en je probeert te activeren, zal het waarschijnlijk niet lukken omdat je product key een UPGRADE versie is en geen schone installatie. Omdat je daarna weer een 2e installatie uitvoert ziet hij het wel als upgrade.

MVG mikedewaer

Deze topic mag geclosed worden.
Probleem is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan