Windows vista opnieuw instaleren, zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal,

Mijn computer is enorm sloom, ik heb z'n beetje elk spyware, en antivirus scanner gebruikt en de rommel allemaal verwijderd, maar als ik vista opnieuw instaleer, ben ik er sowiso van af. Mijn vraag is hoe ? Ik heb windows vista home basic, en die was al voorgeinstaleerd, toen ik de computer kocht. Dus ik heb geen instalatie cd.

Ik heb een dell vostro 200

Bedankt voor evt reacties.

heb je geen recovery mogelijkheid??
zie je niks als je opstart om op een van de F xx knoppen te drukken voor recovery??

Je zou het ding naar "fabrieksinstellingen" terug kunnen brengen (als de recoverypartitie nog intact is) door bij het opstarten (vóórdat het logo verschijnt) op F8 te drukken, dan naar de herstel opties te gaan, taal kiezen, aanmelden als admin en dan Dell Factory image restore te kiezen en te bevestigen....

Alles wat er aan data op staat is daarna wel weg!

Sorry ik heb niet enorm veel verstand van computers. Als ik hem opstart komt er idd 2 f xx knoppen te staan.
Maar daar heb ik al helemaal geen verstand van.

F8 drukken, meteen nadat je het systeem aanzet... zie verder boven...

Het verschil: een recovery zet niet alleen Vista terug maar installeert ook meteen alle drivers van je moederbord zoals voor het chipset,videokaart, geluid, lan, wifi, enz.
Voor een "kale" Vista installatie heb je een CD nodig. Deze kun je ergens lenen en dan het serienummer wat op de sticker op je PC staat gebruiken... na installatie zal de helft van je PC niet of matig werken, om dat op te lossen moet je dan op internet naar de drivers voor je moederbord gaan zoeken en deze installeren...

Als je Word er later zelf opgezet hebt, is dat in beide gevallen verdwenen en zul je het opnieuw moeten installeren. Als Word standaard werd meegeleverd met de PC zal het in de recovery st6aan en automatisch weer geinstalleerd worden...

Hetzelfde geldt trouwens voor de Antivirus... dus is het handig om tevoren even je serienummer op te schrijven....

NB: Al je documenten, foto's, muziek, etc. zijn in beide gevallen ook weg!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan