Windows Vista probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DigiDjeff

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Vorige keer toen ik hier was met een vraag ben ik super geholpen, vandaar nu nog een vraag:rolleyes:.

Probleem:
Ik heb ruim 1 jaar geluiden een Windows Vista PC gekocht. Altijd naar behoren gewerkt, en in Maart een nieuwe videokaart erin gedaan.
Maandag wou ik, zoals elke dag, op de PC. Hij start normaal op en ging internetten. Na ongeveer een half uurtje, toen ik Youtube aan het luisteren was, liep die compleet vast. Een hoge piep toon uit de boxen en kan niets meer. PC uitgezet en weer opnieuw opgestart. Kwam weer op het bureaublad, maar na enkele minuten een blauw scherm met de volgende error:

http://img225.imageshack.us/i/mobiel004.jpg/

Een, driver_irql_not_less_or_equal , error dus... Tja, ik weet wel een beetje van PC's af maar dit... Ik lopen Googlen en kwam meteen uit op een oude Topic van het helpmij forum. De error kon het volgende betekenen:

het draait om modems, draadloze routers, zelfs Symantec kwam er aan te pas. Er is zo veel over te lezen dat je er juist niets mee opschiet

Nouja, oke... Maakt mij verder ook niet heel veel uit want ik wilde hem toch opnieuw installeren. Perfect moment ervoor dus. Maar dan, hoe moet ik dat echt doen? Ik heb geen Vista CD, en heb dus een recovery disc gemaakt. Als ik die CD wil opstarten via F12 en dan mijn CD/DVD drive selecteer, dan is die 3 seconden bezig en loopt die vast tijdens het laden. Als ik dan Windows XP erop wil gooien loopt die ook vast tijdens het laden...
Het opnieuw installeren via de bureaublad lukt me niet gezien die daar na een paar seconden toch weer vast loopt... Ook via veilige mode.

Ik had ook even mijn oude videokaart erin gedaan om te kijken of dat zal helpen maar natuurlijk het zelfde probleem. Als ik nu weer mijn nieuwe videokaart erin stop dan krijg ik geen beeld meer :o. Ook enig idee wat daar het probleem van kan zijn :rolleyes:...

Nouja, als de oplossing simpel is hoef ik de PC niet opnieuw te installeren. Weet iemand waarom ik niet opnieuw kan installeren, kom dan maar op. Dan installeer ik hem dus gewoon opnieuw.
Ik hoop in ieder geval dat het een beetje duidelijk is. Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Staan er vraagtekens in Apperaat beheer? De fout die het scherm dan geeft is namelijk van een driver die niet goed geinstalleerd is/ helemaal niet..

Ik wil wel voor je kijken maar ik denk niet dat ik zo ver kan komen... Als ik op het bureaublad kom, dan kom ik vaak niet verder dan het MSN scherm weg klikken helaas.

Je vergeet nog een paar redenen:
1. Installatie van Daemon Tools of Alcohol 120%. Zelfs als je het ondertussen gedeïnstalleerd hebt kan het tóch met achtergebleven resten de oorzaak zijn.
2. Brakke voeding (kan gewoon 'versleten' zijn)
3. Geheugenplaatje defect

Bepaal zelf wat van toepassing zou kunnen zijn uit het rijtje.
M.b.t. 2: Leen van iemand een voeding van dezelfde of (liefst) een (veel) groter wattage die het goed doet. Werkt dat wel, koop dan zo'n zelfde voeding (of een andere, van voldoende wattage, liefst meer dan je nu gebruikt).
M.b.t. 3: Download ISO image for creating bootable CD (Windows - zip), en brand de .ISO die erin zit naar een cd met Nero (Recorder -> Burn image) of (bijv.) ImgBurn (Write image file to disc). Start op van deze gebrande cd en laat minstens 2 uur testen op fouten.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie! Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan mijn voeding ligt dus ik probeer eerst je oplossing voor probleem 3. Ik laat van me horen ^_^

Ook al zou memtest geen foutmeldingen vinden, raad ik je in ieder geval aan om je geheugenmodules er eens uit te halen, de contactpunten schoon te maken met pure alcohol of met een gum (geen grapje). Dan weer stevig terugplaatsen.

Tijs.

God, ik word helemaal gek... Ik heb in ieder geval de geheugenmodules eruit gehaald, schoongemaakt ( meteen even de hele kast meegepakt ) en de PC weer aangesloten. Nu geeft die echter helemaal geen beeld meer >_<. PC gaat wel aan zoals het hoort ( althans, zo klinkt het dus ) maar geen beeld... Is nu dus me PCI slot kapot ofzo :mad:?!

Mediamarkt ook maar meteen gebeld met de vraag hoe het zit me de garantie. Ik kan hem daar naartoe brengen maar dan ben je hem tussen de 2 tot 5 (!) weken kwijt... En dan loop je ook nog kans dat ze daarna gaan roepen dat die niet binnen de garantie valt en je mag gaan betalen of anders gewoon weer stuk terug ontvangen...

Maarja, iemand nog enig idee waarom ik nu dus geen beeld heb? Word er echt moe van :(

Wat een ellende... Gaf de memory-check geen problemen aan??

Overigens is de normale manier om in een situatie als die van jou om het moederbord uit te bouwen, die op een houten plank / werkbank te leggen, de voeding aan te sluiten en dan wat pinnetjes door te verbinden op de 20/24 pens aansluiting naar het moederbord om spanning te krijgen zodat je kunt gaan testen wat nog wel werkt en wat niet.

Volledige instructie (met dank aan Lange Pier):
Neem aan dat er afstandsbusjes onder het moederbord zitten?

Wat krijg je zonder geheugen wel biosbeeps.

Wil het niet, lees dan even mijn standaardriedel hieronder.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus
, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

EDIT: Overigens zou het nog steeds een brakke voeding kunnen zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry voor dit erg late antwoord. Ik was een weekendje weg maar kan nu weer verder met de PC :).

Een moederbord uitbouwen durf ik zelf niet... Ben dan toch bang dat ik iets mol :o.
Wel was het me net gelukt Windows Vista er opnieuw op te gooien. Zodra dit was gelukt had ik de geheugenkaarten er nog even uitgehaald, schoongemaakt en opnieuw ingedaan. PC starten op en werkte zowaar 5 á 10 minuten. Daarna een blauw scherm maar was helaas te laat om de fout code op te schrijven / foto te maken >_<.

Ik heb toch echt het sterke vermoeden dat er iets mis is met mijn geheugenkaarten... Verder start de PC echt op zoals het hoort, ook aan het geluid te horen. Maar nu kom ik overigens weer niet op het bureaublad op, dus ik ga memory-check weer is proberen. De vorige dat ik het probeerde deed die niks ( zwart beeld ). Ik laat het in ieder geval weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan