Windows vista resolutie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

optiplexgx270

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Beste helpmij'ers,

ik heb al enige tijd een heel raar probleem. Als ik mijn computer opstart of ik meld me af dan is het inlogscherm op de resolutie van 800x600.
als ik me aanmeld dan gaat hij niet terug of zo maar hij blijft zo. daarom moet ik elke keer mijn resolutie handmatig aanpassen wat best wel irritant is.

Wie heeft hier een oplossing voor?

alvast bedankt,

Je moet dan de driver voor jou grafische kaart of chipset (opnieuw) installeren. Ga naar Apparaatbeheer en kijk bij Grafische adapters, waarschijnlijk staat daar niets of een standaard grafische adapter. Er kan ook een uitroepteken bij staan ter waarschuwing voor fouten. Deïnstalleer de driver eerst voor dat je de nieuwe installeert. Hiervoor rechts klikken en naar Eigenschappen gaan. Een driver komt vaak met een groot stuurprogramma waarmee je het beeld beter kan aanpassen. Je kunt ze vinden op de webpagina van de leverancier.

bedankt voor je reactie,

helaas gaat dat niet werken want ik kan hem niet weer updaten want dan loopt hij helemaal klem.
maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

PS: ik ga het even met een omweggeje proberen

Wat dat is weet ik niet. Veel informatie hebben we ook nog niet gekregen. Het zou een probleem met de driver kunnen zijn en dan helpt een nieuwere driver niet per definitie. Een oudere driver kan het euvel ook best wel eens verhelpen.

Kijk ook nog of je de monitor via VGA kan aansluiten. De resolutie moet natuurlijk wel worden ondersteund en de standaard resolutie van de monitor zijn. Een ander monitor type selecteren kan ook helpen en natuurlijk de driver van de monitor installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan