windows vista servicepack 1 installeert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

optiplexgx270

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
hallo allemaal,

Ik heb al enige tijd een probleem.
een poosje geleden heb ik mijn computer gerestored. toen hij weer helemaal toppie was ergerde ik me dood aan de internet explorer browser. ik probeer dus naar 9 te updaten maar daar heb ik service pack 1 voor nodig. dus ik installeer via windows update servicepack 1. toen die geinstalleerd was moest ik mijn computer opnieuw opstarten. ik doe dat dus en wacht af. helaas was toen service pack 1 nog niet geinstalleerd, hij stond gewoon weer bij updates bij windows update.

Weet iemand hier een oplossing voor??

mvg

Kan zijn dat je virusscanner dwars ligt.
Schakel deze eens uit en probeer het nog eens.
Uiteraard nadien weer inschakelen.

Ok, nou, nee, waarschijnlijk is het niet nodig om je AV, FW, etc. uit te schakelen, alhoewel ik een nieuwe Vista bijna altijd bijwerk zonder AV.

Probleem zit in het feit dat je eerst twee voorbereidende bestanden moet installeren voor SP1. Verder moet ook MSRT eerst zijn uitgevoerd & groen licht geven.

Beste methode is met de hand updaten: Start, Alle programma's, Windows Update. Daar ook even meteen Aanvullende updates inschakelen via Instellingen.
Dan ronde na ronde alles aanvinken behalve SP1, & na iedere ronde herstarten, totdat SP1 als enige overblijft. Dan SP1 installeren, herstarten, & de nog resterende tig updates installeren.
Let op UAC'jes & Akkoord-dialoogjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan