Windows Vista start niet meer op naar Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

markr01

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Hallo, mijn PC draait op Windos Vista. Gisteren was ik aan het surfen en op eens werd er iets geinstalleerd. Waarschijnlijk een virus, want ik kon daarna geen enkel programma meer openen (exe-bestanden). Ik zag ook een nieuw icoontje op mijn desktop, iets van een virusscannerprogramma.

Ik heb de computer uitgezet, maar deze start niet meer op. De PC begin wel met de opstart, maar stopt bij een zwart scherm met een knipperende cursor. Verder komt de PC niet. Ik kom ook niet in de veilig modus (F8), wat ik ook probeer. Ik heb ook een Boot-CD geprobeerd, en proberen terug te zetten naar een vorig herstelpunt, maar ook dit geeft geen soelaas. Ook als ik via de CD een controle laat uitvoeren, vind hij geen problemen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Een ieder alvast bedankt. Gr. Robert

Start hem op met je installatie-cd, en kies bij het 3de venster linksonderin voor de optie repareren.
Wellicht biedt dat soelaas.

Hallo Coenraad, die optie geeft aan dat alles in orde is. En voor een volledige restore heb je een back-up nodig, en die heb ik niet....

Toch bedankt voor de inbreng

je zou naar een pc maker moeten gaan.
ik heb dit probleem ook eens gehad. ik heb weet ik hoe veel keren opgestart en toen kreeg ik ineensherstel menu. maar zie je echt niks? kun je werkelijk nergens op klikken>

Malware kan soms unbootable systemen veroorzaken. Heb je nog een leeg CD-tje dat we kunnen gebruiken?

Zo ja;

Ga op een PC bij een vriend of op andere PC (één die nog wel opstart) bij je thuis en doe het volgende:
  • Download Kaspersky Rescue Disk 2010 ISO
  • Eenmaal gedownload, brandt je het ISO op een CD/DVD met de Brand software van die computer (Bijv. Nero). Beschik je niet over dergelijke programma dan kan je het volgende downloaden CDBurnerXP.
Ga nu op de besmette PC die niet meer functioneert en voer het volgende uit:
  • Start de besmette PC op.
  • Steek direct de CD/DVD in de CD/DVD station.
  • Als er gevraagd wordt om deze CD op te starten d.m.v. een toets dan doe je dat, druk bijvoorbeeld op r.
  • Opmerking: Het kan zijn dat in jouw BIOS booten van CD station niet is ingesteld of minder voorrang krijgt. Lees op de volgende pagina hoe je dat kan instellen.
  • Daarna zal Kaspersky Rescue Disk op starten.

Hallo Coenraad, die optie geeft aan dat alles in orde is. En voor een volledige restore heb je een back-up nodig, en die heb ik niet....

Maar als je zover kunt komen, kun je hem toch ook opnieuw installeren.
Incl. volledig formatteren. Ben je zeker van alle rotzooi af.
Of is het zo dat je er belangrijke bestanden op hebt staan, die je terug wilt.

In dat geval ga je te werk als driesiooo schrijft, maar gebruik dan "Hiren's boot cd"
Hier te downloaden: http://www.hirensbootcd.org/tag/download-hirens-bootcd/
Daarmee heb je een schat aan gereedschap waarmee je je bestanden alsnog kunt redden.

Is dat te gecompliceerd, bouw je HDD uit en hang hem in een andere pc en kopieer de inhoud naar een andere schijf na eerst een grondige virusscan/malwarescan gedaan te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan