windows vista start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeeWee

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Hallo allemaal,

Mijn HP laptop start niet meer op.
Hij starte op in systeemherstel, en als ik sysyteem herstel deed, kwam hij gewoon weer terug in het eerder genoemde opstart scherm, zelf het terugzetten van Norton Ghost deed hij niet meer.
Ik heb mijn laptop naar een "vakman" gebracht, en die wist mij te vertellen dat de harde schijf vast liep, klinkt aannemelijk dus heb er voor 45 euro een nieuwe in laten zetten en hij heeft 60 euro gerekend om vista er opnieuw op te zetten, alles bij elkaar dus 105 euro.
De volgende dag ga ik mijn laptop halen en deze stond erg mooi te draaien bij hem, dus laptop afgesloten en mee naar huis.
De volgende dag wilde ik Norton Ghost er weer op zetten (originele versie), en dit lukt niet, hij kon geen back-up maken en kon het er zelfs niet meer vanaf krijgen.
De dag daarop begon hij weer te sputteren tijdens het opstarten en de dag daarna starte hij weer niet op. Ik kreeg de melding dat hij de windows installatie disk wilde hebben om te repareren, deze had ik niet dus dezelfde "vakman" heeft die van hem gekopieerd en ik heb die opgehaald, maar dit mocht niet baten.
Windows eropnieuw opgezet, had daardoor 2x windows.old erop en nieuwe windows, probleem was nog steeds niet verholpen.

Volgens de "vakman kon het weleens aan PC veilig van KPN liggen want die was erg slecht, dus heb me nog een panda antivirus aan laten praten.
Ik heb toen allees geformateerd en windows er helemaal opnieuw opgezet, nog steed dezelfde melding met opstarten.
Als ik hem in veilige modus opstart, en dan naar deze computer ga, dan naar eigenschappen van de C, en dan op schijf controle, oplossen en herstellen, en dan opnieuw opstart gaat hij mijn c schijf controleren en daarna start hij vervolgens gewoon op, sluit ik hem af via start en dan afsluiten, en wil ik hem de volgende dag opnieuw aanzetten, begint hetzelfde liedje van voren af aan.

Volgens de "vakman" moest ik mijn bios flashen, dit heb ik inmiddels ook gedaan, ook dit heeft niet geholpen. Ik heb via HP al mijn drivers geupdate, windows geupdate, en het opnieuw opstarten tijden die updates gingen goed, alleen als ik afsluit en daarna weer aanzet gaat het mis.

Kan iemand mij helpen, is het misschien een fout in windows, of toch mijn bios, en is het hopeloos om dit nog goed te krijgen.

Alvast bedankt allemaal

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Het zou helpen als je ons de specs van je laptop ff doorgeeft (type e/o modelnr.).
Dan hebben we iig een indicatie hoe oud je laptop is e.d.
Vraag,is die "vakman" een erkende vakman of een winkeltje achteraf? Of helemaal geen winkel? Heb je die kapotte schijf teruggekregen?
Andere opmerking,een vakman geeft geen gekopieerde schijf van zichzelf mee en de opmerking
kon het weleens aan PC veilig van KPN liggen want die was erg slecht
is totale onzin als je net een "nieuwe" harde schijf in pc hebt laten zetten. M.a.w. wat heeft een bepaalde provider e/o antivirussoftware met het slecht opstarten van je laptop te maken?
Vraag: als je opstart is dat op de accu of netstroom? Is je antwoord op netstroom haal je accu er eens uit. Is je antwoord op deze vraag via de accu start dan eens op d.m.v. netstroom.
We wachten af.

Laatst bewerkt:
Het is een HP pavilion dv9780de, uit 2008.
De "vakman" heeft een bedrijf nu nog vanuit huis, maar gaat naar het bedrijventerrein, hij staat bij kamer van koophandel ingeschreven. De kapotte schijf heb ik meegekregen.
Ik heb het inderdaad op netstroom met accu en zonder accu geprobeerd.

Volgens hem zou het een virus kunnen zijn, en pc veilig zou vaak een hoop niet herkennen, dus om uit te sluiten dat het een virus zou kunnen zijn, heb ik hem door de panda scan gehaald, en door nog een aanral online scanners, maar kwam niets uit.

Hoi,
wat ik niet begrijp is dat die vakman je overige hardware niet uitgebreid heeft getest want volgens mij is er ergens een hardwareprobleem dat ik van hieruit niet kan beoordelen.Je hebt een nieuwe schijf met een vers geïnstalleerd OS,dan kun je toch niet meteen een virus hebben? Er kan ook iets met je geheugen aan de hand zijn,b.v. dat een reepje niet goed werkt/hapert noem het maar op.
Als je echt een hardwarematig probleem hebt is het altijd moeilijk van afstand advies te geven omdat je sommige dingen fysiek moet testen door hardware eruit te halen en tijdelijk te vervangen om te kijken of het resultaat heeft gehad. Als gewone thuisgebruiker heb je die mogelijkheid meestal niet,blijft over de hobbyist voor wie het een must en uitdaging is om de oorzaak te achterhalen (meestal tegen een kleine vergoeding) of de "vakman" die wil verkopen,aansmeert en er weinig tijd insteekt en je uiteindelijk bijna voor dat geld een nieuwe laptop had gehad.
Van hieruit ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen,wellicht dat nog iemand anders hier op 't forum ideëen heeft.
Succes iig.

Ik heb het hem ook gevraagd waarom gelijk een nieuwe harde schijf erin, hij zij dat hij de schijven getest had en de schijf met windows erop het niet deed.

Als ik via veilge modus opstart en dan probeer een herstelpunt terug te zetten krijg ik de volgende melding:

Het systeemvolume op de schijf is beschadigd.
Herstelbewerking: Bestandssysteem herstellen CHKDSK

Ik weet niet wat die betekent en wat ik ermee moet.

In ieder geval bedankt voor alle moeite die je er tot nu toe al aan besteed hebt.

chkdsk betekent precies wat er staat en ik begrijp die melding in dit verband niet omdat je net een nieuwe schijf hebt. Je kan chkdsk starten vanuit de Windowsomgeving.
Klik op mijn computer,klik rechts op de C: schijf klik op de tab Extra daar zie je 3 opties staan de bovenste Foutcontrole moet je hebben,klik op nu controleren en vink de 2 opties die daar staan aan,herstart de pc en de foutcontrole wordt uitgevoerd.Je hoeft verder niets te doen want na controle/reparatie start Windows vanzelf weer op.
Succes.

Dit heb ik al eerder geprobeerd, hij start dan inderdaad gewoon op, en kan dan ook alles ermee doen, laptop draait dan ook verder zonder problemen, ook met de updates installeren, en opnieuw opstarten.

Echter, zodra ik mijn laptop via start en dan afsluiten afsluit, en de volgende de dag met de aanknop weer aanzet kom ik weer in het scherm waar hij vraagt om windows te herstellen, of in veilige modus wil opstarten.

Kun je eens de logboeken kijken?
Start>Uitvoeren
typ
eventvwr.msc
enter
Kijk bij Toepassingen en Systeem naar de meldingen "fout!"
Selecteer de verschillende foutmeldingen middels Ctrl-toets ga naar de tab Actie>kies Kopiëren>Details als tekst kopiëren en plak de foutmeldingen in een tekst document.
Plaats dat tekstdocument als bijlage in je bericht d.m.v. de paperclip (boven je berichtvenster) dan kunnen we eens kijken wat je foutmeldingen betekenen.
Succes.

Bekijk bijlage Foutmelding.txt

Ik hoop dat je me hier verder mee kunt helpen.

Ik heb via Norton Ghost mijn basis backup terug gezet, met alleen vista, en antivirus erop en dan start hij wel weer op, als ik een andere backup erop zet met updates dan begint de ellende weer.

Alvast bedankt

Lees dit even (Engels)
Ik ben je fout op verschillende fora tegengekomen en wat me het meest opviel was dat het uiteindelijk om de powersettings in het Bios ging. Na uitschakelen van alle optionele powersettings bleek het probleem in bijna alle gevallen opgelost. Dus geen slaap/hybridemodus e.d.
Ik zou het iig eens proberen.

Bedankt voor alle moeite die je genomen hebt.
Je woont in een mooie stad, helaas een beetje uit de buurt van Den Haag anders zou ik je een bosje bloemen zijn komen brengen.

Ik ben er alweer 2 dagen zoet mee geweest dit weekend, maar denk dat ik ook alweer een stukje verder ben gekomen.

Als ik de kale windows erop heb staan, zonder updates, draait hij goed, en sluit hij gewoon af en start hij ook weer gewoon op.

Ik ben update voor update gaan installeren en en dan weer testen.
Zodra ik een update van nvidia installeer begint het, en start hij weer niet op.

Zou dit kunnen inhouden dat mijn videokaart kapot is?

Het hoeft niet in te houden dat je videokaart stuk is,want dan kreeg je waarschijnlijk geen(normaal) beeld maar dat er iets niet deugt met de driver die als update wordt aangeboden? Die driver wordt die door Windows Update aangeboden of haal/update je die van de HP site?
Kun je specs geven van die update (versienr. enz)?

Laatst bewerkt:
Ik heb hem van de HP site afgehaald, maar hij komt ook bij mijn optionele updates via windows update binnen.

Beschrijving: Dit pakket bevat de grafische en videodrivers voor de grafische kaarten NVIDIA GeForce 8400M GS en 8600 GS in de ondersteunde notebookmodellen en besturingssystemen.

Details en specificaties
Bestandsnaam: sp38834.exe [1/1, 141.01M]
Systeemvereisten: No additional prerequisites
Datum uitgave: 2008-03-25
Versie: 7.15.11.7432 A
Compatibiliteit: Microsoft Windows Vista, Microsoft Windows Vista Home Premium (32-bit), Microsoft Windows Vista Home Basic (32-bit), Microsoft Windows Vista Business (32-bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (32-bit), Microsoft Windows Vista (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Basic (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Premium (64-bit), Microsoft Windows Vista Business (64-bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (64-bit)
Fix/Verbetering: Adds support for Microsoft Windows Vista Operating Systems with Service Pack 1 (SP1).

Dus een van die twee modellen is aanwezig op je laptop neem ik aan.
Er wordt er nl.nog een aangeboden.
Dit pakket bevat de driver voor de NVIDIA GeForce Series videochip in de ondersteunde notebookmodellen en besturingssystemen.

Bestandsnaam: sp42635.exe [1/1, 141.68M]
Systeemvereisten: No additional prerequisites
Datum uitgave: 2009-04-28
Versie: 7.15.11.7713
Compatibiliteit: Microsoft Windows Vista, Microsoft Windows Vista Home Premium (32-bit), Microsoft Windows Vista Home Basic (32-bit), Microsoft Windows Vista Business (32-bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (32-bit), Microsoft Windows Vista (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Basic (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Premium (64-bit), Microsoft Windows Vista Business (64-bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (64-bit)
Fix/Verbetering: Updates the driver to version 7.15.11.7713.
Enhances display resolution and improves 3D video quality, which optimizes system resources such as video memory and the processor

Laatst bewerkt:
Ik heb de 2 updates geprobeerd die er staan van NVIDIA, ik kan nergens op mijn pc vinden welke NVIDIA Ge force ik had, voorheen kon ik bij beeldscherm instellingen kiezen welke ik wilde gebruiken, maar daat staat nu alleen nog de Standaard VGA grafische adapter (14mb) deze wordt ook aangegeven bij AIDA als ik wil kijken welke hardware ik heb.

Deze geeft ook alleen de standaard VGA aan, zolang ik ervoor zorg dat ik geen updates van NVIDIA instaleer start hij gewoon goed op, en draait hij goed.

Ja, zal moeten sparen voor een andere, ik kan nu geen games doen, zelfs patience loopt niet lekker, krijg de melding dat de hardwareversneller niet aan staat, en dat mijn videokaart dit niet ondersteunt, maar voor internet, office en mail doet hij het prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan