Windows Vista Ultimate wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Goeeeedemiddag

ik wil graag windows vista ultimate installeren, maar ik krijg de volgende fout:

***STOP:0x0000005c (0x0000010b, 0x00000003,0x00000000,0x00000000)

deze vraag is al eerder gesteld, maar met die oplossing kan ik niks, ik heb namelijk 'upgrade advisor' van microsoft gedownload, en hier staat dat mijn pc vista wel aankan... en toch die fout dus...

wie kan mij helpen?

nee, een nvidia geforce 6600... (p.s. als je toevallig naar mijn systeem wil kijken hiervoor, het systeem wat ik hier online heb gezet is een ander systeem dan waar ik vista op wil zetten)

daar heb ik dus al gekeken, maar hij heeft deze fout :

Nu heb ik de windows vista compatibility software laten draaien en hij geeft deze error ( die hij vorige keer niet gaf ) :

Code:
 We're sorry, but your PC cannot currently install and run the core experiences of Windows Vista.
However, you may be able prepare your computer for Windows Vista by upgrading your PC hardware.
You will need to take the following actions to run Windows Vista.

Upgrade your hard drive controller

Your Hard Drive controller does not currently support Windows Vista
No Windows Vista driver could be found for your system's hard drive controller. You should not upgrade this system to Windows Vista unless you are able to first upgrade your hard drive controller or obtain a suitable Vista driver for your existing hard drive controller. Contact your PC retailer to see if an upgrade is available.

die heb ik niet...

Welke release heb je? Is het een originele DVD, of heb je hem gedownload?

euh... waar kan ik die release vinden?:o

Hoi !

Kijk eerst es op de site van je MOBO-fabrikant of er driver-update's voor je chipset zijn !

Zo niet, is je PC niet geschikt voor Vista !

Zoek anders even je spec's via Everest en plaats ze hier, dan zal ik even kijken of er een oplossing voor is.

Greetz,

Harry

Hoi

MOBO, Graka, Processor, geheugen.

Greetz,

Harry.

vista kan niet instaleren

het kan zijn dat je niet genoeg geheugen hebt om vista te instaleren of het kan zijn dat je een video kaart hebt die niet tegen vista kan.

hopelijk lukt het succses.

de screenshots als bijlage..

(p.s. misschien een niet onbelangrijk detail, windows XP is geinstalleerd, vanuit daar wilde ik via deze computer -> dvd-rom schijf -> setup vista installeren)

Bijlagen

• pc.GIF
    pc.GIF
    55,3 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Hoi !

Kijk eerst eens of er nieuwe drivers zijn voor je mobo-chipset, en probeer het dan nog eens.

Ik neem aan dat je een originele Vista-DVD hebt.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan