Windows Vista Upgrade/Volledige versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kartmans

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
67
Hallo,
ik vraag me nu dus af, wat het verschil is tussen de upgrade en volledige versie van Windows Vista.
Ja de prijs.
Maar voor de rest?
Waarom is hij zoveel duurder?!
En ik heb Windows XP Mediacenter. Kan ik dus hier de upgrade op installere?
(XP was bij PC meegeleverd)
Willen jullie op allebij de vragen reageren?

Dank jullie wel!
 
Er is geen verschil tussen de twee versies. Het enige is dat je bij een upgrade-versie moet kunnen aantonen dat je recht hebt op te upgraden. Je moet dus een legiiteme versie op je pc moet hebben staan, of een cd met een legitieme versie van bv Mediacenter bij de hand hebben zodat Windows tijdens de installatie kan controleren of je recht hebt om te upgraden. De prijs van een upgrade is lager puur omdat je het recht hebt om te upgraden.

Je kunt waarschijnlijk over je huidige installatie heen installeren, maar dat zou ik zelf nooit doen. Ik zou altijd een verse installatie doen. Dat is met een upgrade-versie ook mogelijk. Zolang je maar kunt aantonen dat je een legitieme versie van MC hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedenk me nog iets. Als je de PC hebt gekocht met Windows al geïnstalleerd, dan heb je een zogenaamde OEM-versie van Windows. Kijk op de site van de fabrikant van de PC wat de upgrade-policy is. Voor zover ik weet, heeft Microsoft nog niet bekend gemaakt hoe ze om zullen gaan met OEM-upgrades. Koop dus niet zomaar ergens een gewone upgrade, want die kun je niet gebruiken om een OEM-versie te upgraden.
 
Ik gehoord dat het met de upgrade niet uitmaakt of je een OEN versie hebt.
Omdat hij gewoon kijkt of hij niet illigaal is?
En staat er nix op die soort ijzere sticker naast je PC?
 
Eventjes terzijde i.v.m. upgrade XP >> Vista.

Ergens een tabelletje tegengekomen in een Pc -blaadje van upgrademogelijkheden:

Voorbeeld 1 : Heb XP-home en wil upgraden naar (equivalent home= basic??) Vista
kost zoveel euro oké geen probleem.

Voorbeeld 2 : Heb XP-home en ben eigenlijk wel geïnteresseerd in een upgrade naar Vista die "overeenkomt" met XP-pro.
Ik weet dat dat meer kost maar dat heb ik er voor over.

Wat blijkt nu uit dat tabelletje: gaat niet of kan niet of niet toegestaan door MS ?

Verbeter me a.u.b. waar ik verkeerd ben ingelicht!


Mvg,

Paul Siemons

P.S.: Naam PC maandblad ben ik kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu mediacenter (OEM versie) geen CD bij.
En wil naar Ultimate. De prijs maakt mij ook niet uit.
Maar ik wil gewoon weten of dat met de upgrade kan.
Anders heb ik mooi pech.
 
Ik zou echt even informeren bij de leverancier van je pc. Ik heb zelf een Dell en overweeg te upgraden, maar de informatie over het upgraden van oem-versies is daar in ieder geval nog niet beschikbaar. Microsoft moet blijkbaar nog beslissen wat ze precies van plan zijn met oem-upgrades.
 
Ik heb mij in geen enkele zin verdiept in het upgraden maar via m´n school kon ik zonder enig probleem van Windows XP naar Vista Business upgraden. Ik heb geen enkele foutmelding gehad, noch een vraag om mijn windows xp te checken of deze wel legaal was...misschien dat jullie hier iets aan hebben..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan