Windows Vista Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo,

Ik heb nu een Acer laptop met Windows Vista Home Basic. Ik zou graag willen upgraden naar Home Premium. Alleen als ik de Vista DVD in de computer start en de Home Premium serial invoer krijg ik de melding dat upgraden is uitgeschakeld en dat ik de set-up moet annuleren en een nieuwere versie van Windows moet kiezen om naar te upgraden.

Hoe kan ik nu upgraden?

Jep, tenminste, het is een Mycom Product Recovery DVD, "Alleen voor distributie bij een nieuwe MyCom PC" Ik gebruik dus ook de product key van mijn MyCom computer (kan dit problemen opleveren?).

Dat lijkt me eigenlijk niet, ik dacht dat ik later bij de activatie daarmee misschien problemen kon krijgen, ik kan namelijk wel gewoon een clean install doen maar ik wil graag dat mijn instellingen en bestanden blijven staan.

Ze noemen Windows Anytime Upgrade maar daar vind ik alleen "De edities van Windows Vista vergelijken" verder geen upgrade mogelijkheden

Jah een Mycom serial zal niet gaan werken op een een (acer) of andere computer denk ik zo...

Ik vrees dat je ofwel een nieuwe serial zal moeten gaan kopen (bel eens naar Mycom of het mogenlijk is of dergelijke)

of je zal een andere mogenlijk moeten gaan zoeken online, maar daar mogen we je niet mee helpen hier op het helpmij forum ;)

Maar ik heb eigenlijk wel het idee dat die DVD het gewoon doet ook al is het een Mycom DVD! Maar ik zat te denken die DVD is natuurlijk een Home Premium restore disc, de serial die in invoer is ook Home Premium dus dat heeft er misschien mee te maken dat die disc denkt dat ik al op Home Premium zit en dus niet naar een hogere versie kan upgraden doordat de serial dat niet toestaan. Zou het met een retail versie van Vista wel moeten lukken?

Een retail versie kan je volgens mij zoveel installeren op eenders welke pc volgens mij(hier betaal je dan wel wat meer voor)

Maar als je een bepaalde versie neem nu Home premium gekocht hebt in home premium dan kan je met die retail versie ook niet gewoon gaan upgraden naar ultimate.
Dan moet je weer een andere serial aankopen...

Klopt allemaal, maar ik heb gewoon een Vista Home Premium serial dus dat is het probleem niet. Ik ben opnieuw nog maar eens even gaan kijken of ik het toch voor elkaar krijg om te upgraden. Ik realiseerde me nu dat op de laptop die geupgraded moet worden Windows Vista Home Basic SP1 staat en dat die Mycom Vista DVD geen service pack bevat, Hierdoor is de versie op de laptop nieuwer. Dus zou ik dan eerst SP1 van de laptop moeten verwijderen?

Maar als het zo moet gaan is het dan niet gemakkelijker om gewoon een clean install te doen?

Je kan op het internet gaan zoeken voor een upgrade met sp1 inbegrepen...
Ik weet het niet, zelf heb ik er nooit nood aan gehad.

Maar zou ik het zelf doen, dan naar ultimate ofzo dan zou ik gewoon inderdaad met een clean install beginnen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan