Windows Vista vervangen door XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantisskylab

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
20
Hallo,

Ik zou terug willen overschakelen nr XP Pro (Media Center). Heb momenteel Vista draaien.
Je regelt in de BIOS om de PC op te starten via de CD Rom. Maar welke CD zou ik moeten gebruiken om terug de harde schijf te formateren om XP te installeren. Vista of gewoon direct CD XP in CD Rom ?

Op een andere PC (herinstallatie XP) lukt het me niet om een partitie te doen voor het formateren. Ik krijg op een bepaald moment dat ik een cijfer kan intijpen vr een partitie , die is reeds ingevuld op 196000 , ik kan enkel 2 cijfers er naast typen.

Moet ik iets gebruiken op het klavier om daar iets uit te vegen en zo te brengen op 145000 ? Welke toets ?

Een andere collega zei me , als het niet lukt , installeer gewoon verder en download later een partition program om te verdelen. Kent er iemand soms een goed without spyware of zo ? Of ben ik verkeerd ?

Groeten

Dirk
 
Als je middels de XP cd opstart krijg je tijdens de installatie de keus op welke partitie je hem wilt installeren. Op dezelfde plek kun je ook een partitie verwijderden. Het beste kun je dan de betreffende partitie eerst verwijderen en daarna maak je er weer 1 aan.

Selecteer de partitie en druk op D dan druk je op ENTER toets en dan op L.
Let wel goed op als je nog ergens data op hebt staan die je wilt bewaren je niet de verkeerde partitie verwijderd. Het beste kun je dat dan eerst veilig stellen.

Hier een uitleg over o.a het verwijderen van de partities.Even doornemen en dan kom je vanzelf op de plek voor verwijderen partities.

http://valkarts.nl/windowsxpinstallatie/index.html
 
Vista vervangen door windows XP

Bedankt vr de link.

Toch kleine vraag : op de PC die momenteel onder Vista draait , mag ik onmiddelijk de CD Rom van windows XP plaatsen ? Ik wil Vista weg van die PC
Ik hoef dus niet eerst CD Rom Vista in te plaatsen ?


Bedankt voor de verduidelijking.
 
Vista word m.i. alleen goed verwijderd als je de partitie waar Vista opstaat formatteert. Het is mogelijk om zowel vista en xp te draaien op 1 systeem, maar dat kan alleen op verschillende partities.

Booten van cd en dan de raad volgen van Mikeo. Dan zie ik niet in hoe het mis kan gaan. Als je geen Vista meer wilt gebruiken mag je zelfs de vista cd wegflikkeren ;) Alleen als je een mediacenter pc in gaat richten zou ik je toch adviseren om Vista + mediacenter te gebruiken ;) Werkt een stuk beter wat ik ervan begrepen heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan