Windows vista vraagt bij installatie naar cd-rom/dvd-rom drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

thermisol

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2010
hallo,

ik wil mijn computer opnieuw installeren omdat hij het niet meer deed,nu heb ik er een andere hardeschijf ingezet en nu vraagt hij voor mijn cd-rom/dvd-rom drivers of ik die wil installeren want hij kan ze niet vinden, en zonder die drivers kan ik het niet installeren

iemand een oplossing?

ik hoor het graag

Thermisol

Vista drivers downloaden op de website van de moederbordfabrikant, uitpakken, op memory-stick zetten en dan laden tijdens de installatie van Vista.

In dit geval dus de SATA, IDE, RAID en SCSI controllerdrivers (wat er maar op je moederbord zit).
Kunnen ook onderdeel zijn van de chipsetdrivers.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dvd brander,

heb al rond zitten snuffelen op google maar die zegt dat ik in reg edit een sleutel moet verwijderen, maar dat gaat moeilijk als ik hem nog moet installeren

edit: hij ziet de dvd-rom drive aan als hardeschijf

Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde probleem.
Ik heb al een paar uur zitten googlen hierover.
Het probleem bestaat bij mij in Vista dat de CD/DVD-rom speler opeens verdwijnt uit mijn verkenner en "deze computer", en dat vista de cd/dvd-rom driver nodig heeft bij het installeren.
Ik heb al de driver gedownload van asus en op usb stick gezet, maar dat helpt niet. Windows geeft ook niet aan van "druk op F6 om een ander stuurprogramma te installeren.
Ik ga net zo lang verder zoeken totdat ik het heb gevonden...
Je hoort het van mij als ik het heb gevonden..

Ik ga dit proberen: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=66328&highlight=sata&page=2

Laatst bewerkt:
met type bedoel ik niet cd/dvd drive.
dat is net zoals ik zeg auto. vraag welke type zeg ik een met 4 wielen of een merk :S
ik bedoel meer van van LG 204W ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan