Windows vista wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluefearz

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Hallo,

Ik heb sinds december 2008 een nieuw systeem gekochten met daarop windows vista home premium.

Alles draaide als een zonnetje totdat ik terugkom van een weekje weg en tijdens een potje CoD4 ik zomaar een blue screen of death krijg.
Dit is de eerste keer dat ik het heb met mijn pc en nadat ik hem opstart en weer ga gamen valtie weer uit en krijg ikweer bsod. Toen ik alle settings in mn bios op default had gezet en hem opnieuw opstarte kreeg ik de keuze of ik mn pc in veilig modus wilde opstarte of normaal. Ik koos eerst voor de veilig modus, hij ging alle windows files laden en opeens bleef ie haken en kreeg ik weer bsod.
Toen starte ik mn pc opniew op en ik kreeg weer de keuze tussen veilig en normaal opstarte, dus ik probeerde normaal een keer, en net voor het welkomsscherm krijg ik weer bsod. Kortom, mn pc is helemaal niet meer bruikbaar.

Ik wil grag weten hoe ik dit zelf kan verhelpen en wat ik dan moet doen.
Mischien heeft het iets met bios settings te maken maar ik weet het niet zeker.

HELP ME PLZ :confused:

wat voor merk en type pc heb je
meestal staat er een recovery partitie op je moet dan op een knop drukken om te recoveren.

maar vermeld eerst maar eens wat voor pc je hebt.

(ps. er zijn wel zoveel topics we kunnen niet overal op reageren)

Of je kan het eens proberen met de vista recovery disk

Maar zoals whisper380 al gezegd heeft worden er echt zoveel topic's aangemaakt dat iemand ze onmogenlijk allemaal kan bekijken of gaat lezen, ik bijvoorbeeld zit op dit forum normaalgezien maar alleen op het Vista-deel omdat het anders gewoon teveel wordt.

Hallo,

Ik heb sinds december 2008 een nieuw systeem gekochten met daarop windows vista home premium.

Alles draaide als een zonnetje totdat ik terugkom van een weekje weg en tijdens een potje CoD4 ik zomaar een blue screen of death krijg.
Dit is de eerste keer dat ik het heb met mijn pc en nadat ik hem opstart en weer ga gamen valtie weer uit en krijg ikweer bsod. Toen ik alle settings in mn bios op default had gezet en hem opnieuw opstarte kreeg ik de keuze of ik mn pc in veilig modus wilde opstarte of normaal. Ik koos eerst voor de veilig modus, hij ging alle windows files laden en opeens bleef ie haken en kreeg ik weer bsod.
Toen starte ik mn pc opniew op en ik kreeg weer de keuze tussen veilig en normaal opstarte, dus ik probeerde normaal een keer, en net voor het welkomsscherm krijg ik weer bsod. Kortom, mn pc is helemaal niet meer bruikbaar.

Ik wil grag weten hoe ik dit zelf kan verhelpen en wat ik dan moet doen.
Mischien heeft het iets met bios settings te maken maar ik weet het niet zeker.

HELP ME PLZ :confused:

Ik zelf heb ook een dergelijk probleem gehad. Toen ik perongeluk mijn bios heb gewijzigd naar default settings, kreeg ik de melding na opnieuw opstarten dat er geen OS meer op mijn systeem te vinden was.

In mijn geval was het zo dat ik een RAID 0 configuratie had ingesteld. Door de bios op default settings te zetten verviel dus de RAID 0 config. en kon mijn systeem niet meer opstarten.

Indien jij ook een RAID config hebt probeer deze dan opnieuw in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan