Windows Vista --> windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

desmetyannick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
hi,
ik heb een paar jaar geleden een packard bell easyNote gekocht met hierop Windows Vista Home edition
na een jaar had ik wat problemen met de laptop dus heb ik hem bij een kennis van mij in de zaak laten binnendoen.
nu deze persoon heeft ipv mjn windows Vista te repareren een geheel nieuwe versie van Windows Xp erop gezet (wat ik dus achteraf heel belachlijk vond)
nu probeer ik mijn externe harde schijf aan te sluiten op mijn laptop maar deze reageert enkel maar op windows Vista of hoger.
bestaat er geen manier om via mijn laptop geheel terug mijn windows Vista erop te zetten.
als ik bij de registratie kijk zie ik dat hij wel reeds geinstalleerd is (xp dan wel)
hoe kan ik dit oplossen ? indien mogelijk rechtstreeks van mijn laptop

alvast bedankt
greetz

Goedemiddag en welkom op Helpmij!
Waren het problemen met de hardware of de software waarom u de PB Easynote uit handen heeft gegeven?
Het is in ieder geval niet netjes er een andere versie van Windows op te zetten zonder overleg.

Wat had moeten gebeuren is dat er (kort na aanschaf) een herstel-cd of dvd gemaakt moest worden. Daar zitten de opties in het menu voor ingebouwd, zowel windows als bij PB. In geval er iets met de harde schijf gebeurt (of er moet een hele nieuwe in) dan kan je windows iig weer installeren en naar de fabrieks instellingen terugbrengen. Soms gebeurt dat ook vanaf een herstel partitie.

Ergens (onder)op de laptop moet een sticker met de windows activatiecode zitten. Heeft u die nog (en liefst ook de originele handboekjes) dan zijn er de volgende mogelijkheden:
Van de website van PB zoekt u uw model en type op, daar heeft PB altijd een mogelijkheid gehad en dat zal nog wel zo zijn, om een correcte versie van het bijbehorende type Windows Vista te bestellen.
Of als u exact weet welke versie van Vista er op gezeten heeft kunt u die ergens anders kopen, moet wel dezelfde taal zijn en zo.
Er was eens een vrij te downloaden versie van de meeste smaken van het Windows OS te downloaden maar die kan ik niet zo snel meer vinden, heb iets over copyrights gelezen...

De verkregen kopie van de - juiste - windows versie kan dan geinstalleerd worden en als alles klopt kunt u die gewoon activeren met de code op de windows sticker.

Ik ben bang dat er geen mogelijkheid meer is om dat vanaf een eventuele herstelpartitie te doen maar je kan altijd even kijken, de instructies daarvoor moeten in het PB handboekje staan.
Succes!

Je hebt de serial van Vista nog ( vaak onderop de laptop)?

Zo ja, leen van iemand een installatieDVD van Vista ( zelfde versie) en installeer gewoon alles opnieuw.
Verwijder de oude partitie( s ) en maak nieuwe aan.

Vista zal zelf veel drivers installeren, maar het is raadzaam vooraf op de site van de laptopproducent de drivers voor Vista voor je laptop alvast te downloaden.

Dan begin je helemaal met een schone lei!

Aanvulling/verduidelijking Zoefff: Vista DvD met dezelfde versie & taal.
Staat ook op de sticker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan