Windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet gewoon ff dat driver pack proberen wat er al bij zit. Anders gewoon drivers laten zoeken van je netwerkkaart.

Bij mij pakte ie hem eerst ook niet.

Heb Vista er overigens weer af.. vond het nog niet echt super stabiel lopen (explorer.exe crashte soms en zelfs sims2 haperde soms).

Maar ziet er veelbelovend uit iig met die mooie aero style met doorzichtige zooi (Wat overigens GELIJK werkte hier).
 
Code?

Krijg je bij je beta aanmelding bij Microsoft..
 
:eek: waar kan ik me dan aanmelden voor beta, was toch alleen voor geselecteerden?
 
Hoi hoi :D

inmiddels ook vista van me pc verwijderd , was inderdaad te onstabiel
maar was wel ff leuk om te zien hoe het een en ander gaat worden met die Vista , het lijk ook wel ,dat als je een software progje installeerd ,het veel sneller gaat dan XP .niet snel maaar supersnel .
Met het internet heb ik niet meer de moeite genomen ,omdat het toch nog een beta is .
Maar denk wel dat als die Vista er in vol ornaat i te krijgen is volgend jaar , dan zou ik hem wel aan gaan schaften :love:
 
he wat is nou het verschil tussen windows xp en vista?
want ik zie tot nu to alleen verscheel als thema op je com , maar zoiets kan je ook d-loaden van internet....
 
Momenteel vooral de skins (met glassylook, welke je zo niet kun downloaden van internet zonder je PC giga te belasten).

Verder nog intern een hoop gepoets. Denk aan betere afwerking icoontjes, eigenschappen verkenner.
Er werd gepraat over een nieuwe "dos" (opvolger van CMD) maar ook dit is er weer uitgehaald.

Qua intern: 64 BIT ondersteuning, integratie voor P2P netwerken (met andere vista-gebruikers), betere ondersteuning bluetooth, infrarood en WIFI dat soort dingen.

De echte reden waarom je Vista moet kopen en geen XP 64 BIT is op dit moment mij ook nog niet 100% helder moet ik bekenen.
 
Heb ook maar eens windows vista 64 bit geinstalleerd ziet er goed uit
alleen het menu start --> alle programmas is onduidelijk :(
heb ook al ge-gamed (ghost recon) op vista ging zonder probs
verder ziet het er goed uit :)
 
Windows Vista: de benodigde hardware.

We kunnen al beginnen met sparen...

Op de TechEd 2005 heeft Nigel Page, werkzaam voor Microsoft Australië, gesproken over de eisen die Windows Vista, de opvolger van Windows XP, aan de hardware zal stellen.

Volgens Page loopt Windows Vista pas echt lekker wanneer het systeem beschikt over de volgende hardware:
- 1 gigabyte werkgeheugen
- grafische kaart met minimaal 128 megabyte geheugen. 256 megabyte geheugen om de nieuwe interface Aero Glass echt lekker te kunnen gebruiken
- SATA2 harde schijf

Makers van grafische kaarten zullen moeten gaan werken aan een nieuw type drivers voor hun kaarten. Voor Windows Vista heeft Microsoft namelijk een nieuw drivertype, het Longhorn Display Driver Model (LDDM), opgesteld dat er niet alleen zorgt dat Aero Glass optimaal werkt maar dat ook de weergave van HD-DVD in de best mogelijke kwaliteit kan plaatsvinden. Windows Vista zal HD-DVD via een gecodeerde verbinding versturen van de grafische kaart naar eenHDCP-ingang op de monitor. De huidige monitoren beschikken niet over zo'n ingang waardoor de weergavekwaliteit op die monitoren een stuk minder zal zijn.

Om ook gebruikers met minder dan 128 megabyte geheugen op hun grafische kaart aan boord te krijgen heeft Microsoft haar Windows Vista voorzien van een "Classic Look". Door deze te gebruiken krijgen gebruikers de interface van Windows XP die minder stevige eisen stelt aan de grafische kaart.

<font size="1"><I>Breekpunt.nl</font></i>
 
een office pc'tje zal dus duur worden als men met dit OS wil werken:confused: Mijn pa zal dus nog mogen een videokaart in steken, want al die onboards zullen niet compatibel zijn(lees te weinig geheugen) ik schrok tog wel ff hiervan. van het ramgeheugen lijkt het me redelijk normaal. is het niet zoals xp dat 256 het minimum is en 128 minimum zonder al die grafische opties.(alleen dan telkens een rijtje minder: 64 is minimum voor xp...)
 
Spellen die een gig geheugen nodig hebben, ok. Photoshop die veel geheugen nodig heeft, kan ook nog. Maar een OS die evenveel vraagt als een spel?? Het heet niet voor niets een OPERATION system... maar van operaten komt er niet meer veel van omdat je geheugen volzit met dat fijne OS.

Als je alle extraatjes uitzet ist gewoon XP met een paar dingen anders. Ik blijf mooi bij XP.
 
Geplaatst door skelle
is het niet zoals xp dat 256 het minimum is en 128 minimum zonder al die grafische opties.(alleen dan telkens een rijtje minder: 64 is minimum voor xp...)

:confused: vreemde zin.

64 MB is minimaal ondersteund. Mogelijk met beperkte functionaliteiten.

128 is als minimum aangeraden.

256 is aanbevolen.

@breezer:
Inderdaad.. Ga ervanuit dat dan iets van 512 continu in gebruik is, dat is toch niet echt normaal :confused:. Ik denk dat je beter een degelijk, snel systeem kan maken, dan een supermooi systeem.
Tuurlijk; het oog wil ook wat maar je moet wel balans houden.
 
XP zuipt ook een hoop geheugen hoe meer erin hoe meer gebruikt wordt :8-0:

Veld Waarde
Fysiek geheugen
Totaal 1534 MB
Gebruikt 650 MB
Vrij 884 MB
Percentage 42 %

Wisselbestandgrootte
Totaal 3430 MB
Gebruikt 434 MB
Vrij 2996 MB
Percentage 13 %

Virtueel Geheugen
Totaal 4965 MB
Gebruikt 1084 MB
Vrij 3881 MB
Percentage 22 %

Physical Address Extension (PAE)
Ondersteund door Besturingssysteem Ja
Ondersteund door Processor Ja
Actief Ja
 
Geplaatst door gekky29
XP zuipt ook een hoop geheugen (...)

A-pig-cry.gif


Ik sta anders helemaal droog hoor.
 
Geplaatst door XP_PC


:confused: vreemde zin.


Kweet: ik was juist trug van een fuif, was niet egt nuchter;):p Maar als je dan een spel wilt spelen in vista, zul je een ongelooflijk snelle cpu nodig hebben en zeer veel geheugen(was het minimum niet 1,5 ghz??) en ook die videokaart:confused: tzal net zijn alsof we 2 games tegelijk moeten draaien. Deze pc die hier BF2 draait zal dus met vista geen games meer kunnen draaien(amd athlon xp 1800+ 1,5 ghz, 512 ram en geforce 5200 128 ram) OK: je kan alle grafische opties uitzetten, maar als ik dat doe met xp, scheelt het tog niet veel hoor.(en als je ze uit zet, kun je dan ook nog 98 stijl doen? want ik zag dat het enkel xp stijl zou zijn:confused: ) Ik wacht wel met het kopen van een laptop totdat vista een jaartje uit is, dan zal de hardware ook al weer meekunnen. Was dit ook zo ten tijde van xp dat men vond dat de systeemeisen te hoog waren?

P.S. Vooral die 1,5 ghz vind ik zwaar overdreven.
 
Kan je vista ook in Virtual PC draaien? Waar kun je de hoeveelheid ram daar dan in instellen, want 128 ram is beetje weinig voor VISTA. En de minimale systeemeisen, wat zijn die?(kvind nix op google:confused: )
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan.

128 is moordend, niet doen.

Dat heb ik hier nota bene 6 of 7 post terug gezet??? Daar heb jij nog op gereageerd.

Loopt lekker met 1 GB. Dus geef Vista zoveel als je maar kunt met een minimum van 512.
 
jap, kheb het zojuist gevonden. kheb wel maar 512 ram in mijn pc:confused: dus dat zal ook niet egt gaan. Kzal alles afzetten en in xp zal ik ook alle grafische dingen uitzetten en dan 384 aan vista geven. Ik kan niet alles onthouden hé:p:) Maar ik doe mijn best.
 
jap, kheb het zojuist gevonden. kheb wel maar 512 ram in mijn pc:confused: dus dat zal ook niet egt gaan. Kzal alles afzetten en in xp zal ik ook alle grafische dingen uitzetten en dan 384 aan vista geven. Ik kan niet alles onthouden hé:p:) Maar ik doe mijn best.

Waarom per ce doordouwen ;)?
 
Een topic waar 1.5 jaar lang niet gepost is hoef niet omhoog geschopt te worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan