Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

PitrPaulus

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Berichten
20
Goedendag, Ik kan al twee weken niet meer een ' Windows Vista Update' doen. Zie schermprints.
Start > Alle programma's > Windows Update > naar Windows updates zoeken ... dan krijg ik de foutmelding: " er kan niet naar updates worden gezocht". foutcode 800B0100. / WindowsUpdate_800B0100 WindowsUpdate_dt000 /.
Nu heb ik me al suf gezocht en geprobeerd op Internet maar ik kan nergens een voor Vista passende oplossing vinden. Microsoft heb ik ook al gemaild en daar komen wat algemene en wazige antwoorden vandaan.
Heeft hier een deskundige een idee HOE ik van dit reeds-twee-weken durende probleem af kan komen??
Tot nu toe geen enkele oplossing kunnen vinden.
Bij voorbaat dank; pitrpaulus.
 

Bijlagen

  • 2sep 1 er kan niet naar updates gezocht.jpg
    2sep 1 er kan niet naar updates gezocht.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 70
  • 2sep 2 windows hulppagina.jpg
    2sep 2 windows hulppagina.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 67
Updates Windows Vista

Ik ben weliswaar geen deskundige (verre van dat!) maar heb je je laptop of computer in een netwerk zitten, dus staat er ook een andere computer op het internet te "draaien", zet die andere computer dan effe uit. Bij mij werkte dit in een soortgelijk geval. Bij mij werkten de 2 laptops wel draadloos!
 
Laatst bewerkt:
Hoi sextant,
Had ik maar twee computers.... ;) / Ik heb slechts 1 laptop draaien dus daar kan het niet aan liggen. En: de updates gingen goed voor een aantal maanden en laatstelijk heb ik geen programma's of zo ge"installeerd die een verstoring op hun geweten zouden kunnen hebben.
Bye Bye, pitrpaulus.
 
Hoi,

Je bent niet de enigste met dit probleem.
De code 800B0100 staat voor:

TRUST_E_NOSIGNATURE
The signature of the file is not valid or
No root certificate authority can verify the signature

maar er is spijtig genoeg niemand die een oplossing kan geven hiervoor.

Een workaround wat je kunt hanteren is de KB's opschrijven en manueel downloaden en installeren.

Aangezien Microsoft hiervan op de hoogte is neem ik aan dat in de SP1 hieraan verholpen zal worden ...
 
Goedendag,
Ok, dat scheelt. "Buurman's leed troost". Er is wel iemand van Microsoft mee in de weer voor mij maar die 'verzint' van alles en vervolgens werkt niets (zoals jij al suggereerde). Mooie boel daar.
Kun je me nog even vertellen HOE ik die update manually kan downloaden en installeren? Want als ik ook maar 'in de buurt kom' van een 'Windows-Update verhaal' schiet ie al in de stress met 'kan updates niet controleren...".
Ben benieuwd! Alvast bedankt, mr Doctor!! Groeten van pitrpaulus.
En dank voor je hulp hierin.:thumb:
--
 
Zet je sidebar, eventuele virusscanner en windows defender (services.msc in uitvoeren) eens uit, en probeer het nogmaals.
 
Dat is een veel gegeven antwoord, maar werkt spijtig genoeg niet, Lange Pier ...

Op Technet kun je een overzicht opzoeken van alle patches voor een specifiek systeem.
Dit is de lijst van alle patches die oa voor Windows Vista zijn.

Je kunt ze selecteren en downloaden. Eens gedownload zijn het gewone exe's die uitgevoerd kunnen worden.

Zorg ervoor dat je UAC (User Access Control) afstaat als je hieraan begint, dit is al omslachtig genoeg ... :d

Ik zou zeggen: have fun en graag gedaan ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat jij de TS met het probleem was.:rolleyes:
Zullen we op het antwoord van de echte TS even wachten?


Met de eerste VIsta installatie had ik wel hetzelfde.
Trouwens, andere forums aflopen, cut & paste is gemakkelijk ...
 
Met de eerste VIsta installatie had ik wel hetzelfde.
Trouwens, andere forums aflopen, cut & paste is gemakkelijk ...


Dat is een veel gegeven antwoord, maar werkt spijtig genoeg niet, Lange Pier ...

Op Technet kun je een overzicht opzoeken van alle patches voor een specifiek systeem.
Dit is de lijst van alle patches die oa voor Windows Vista zijn.

Je eigen reply bedoel je zeker dan?;)

Ik weet niet de bedoeling hievan is, maar om antwoorden van te voren te bestempelen als "niet werkend" en kritieken geven op hetgeen wat je zelf ook doet, ontgaat mij een beetje.
 
Hoi Lange Pier,
'k Heb de Sidebar, Virusscanner en Defender inderdaad uitgeschakeld, computer opnieuw opgestart maar dit werkte helaas niet. Maar niet geschoten is nooit raak. Eens komt er wel een oplossing ...
Hoi the Doctor,
Ik heb die site van Technet even snel bekeken. Zie nog niet zo gauw een lijst met wát ik nou wel/niet moet downloaden. Zal later nog eens kijken. 't Is te hopen dat Microsoft in die Vista-Patch van begin volgende jaar er iets mee doet.
p.s. Vanmiddag had ik die Microsoft meneer weer aan de bel. Hij zou me nu een bestandje sturen en daarmee ..... zou ... het ... opgelost moeten zijn..... Ben benieuwd.
Groet, pitrpaulus.
 
Ik Ook

hallo Pit

Ik heb hetzelfde probleem en vroeg mij af of jij al een oplossing hebt gekregen van MS.
Bedabkt voor de reactie alvast.
Groetjes Frans
 
Hoi Frans, MS heeft, na heel veel heen-en-weer getelefoneer, GEEN oplossing kunnen vinden. Ik heb talloze bestandjes per mail van hun ontvangen maar op den duur was de hele update-geschiedenis zelfs verdwenen. Dus toen werd het meer wal-in-sloot. Het enige wat resteerde, zei MS, was VISTA er opnieuw opzetten..........
Ik zag er erg tegenop, maar nadien is het probleem wel opgelost. (Alleen valt nu de computer soms ineens volledig dood als ik een tijdje er-op werk; dus weer ander probleem. Maar goed....
Sterkte ermee Frans, Groet van PitrPaulus.
 
telefoon gehad

hallo pitr,

heb net een telefoontje gehad van iemand van MS en die zei inderdaad ook dat er pas een oplossing zal komen met de uitgifte van SP1 in het voorjaar van 2008. Aangezien ik verder geen problemen heb met Vista, buiten die vervelende melding, wacht ik daar maar op.
Bedankt voor je reactie in elk geval en succes ermee zou ik maar zeggen.
Groetjes
 
Hoi !

Voor Vista toch echt SP1 !!

SP3 gaat er komen voor XP !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan