Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetluktmaarniet

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hallo,

Ik ben sinds deze week overgestapt van XP naar Vista (Business)

Nu ik deze heb geïnstalleerd neemt deze 30 a 40 GB van mijn harde schijf in, zonder overige software te hebben geïnstalleerd.

Ik vind dit erg veel ingenomen HD capaciteit voor een besturingssysteem...

Is dit normaal? of is dit op te lossen?

Ik heb het overigs 2 maal geïnstaleerd, de eerste was een upgrade, de 2e een schone installatie. Na de schone installatie ligt de overgebleven capaciteit nog lager.

Bedankt.

Een kale windows vista SP1 is dacht ik zo'n 14GB in omvang. Mijn C partitie is nu 38GB in omvang maar dat is met een lading programma's.

Bij mij is er dus ook zon beetje 30 a 40 GB weggevreten door Vista of ik SP1 heb weet ik niet eens, het systeem geeft het niet weer.

Ik schrok me rot, dacht dat er 1 of ander virus aan het vreten was aan mijn capaciteit.

Dus dit is normaal?

Voor een kale installatie is het teveel, maar omdat je aangeeft dat je een upgrade hebt uitgevoerd en een nomale installatie zou het best kunnen dat de windows bestanden er dubbel op staan.

Om te zien of je Service Pack 1 hebt:
Configuratiescherm -> Systeem
Daar kun je zien welke versie je hebt.

(Ik heb een Engelse windows dus de vertaling kan enigzins verschillen)

Dat is het juist, na de upgrade al zoveel ruimte in nam heb ik hem vandaag weer opnieuw geinstalleerd door een 'schone' installatie te proberen (schijf geformateerd).

En bij deze vreet ie nog net wat meer GBs op, ik vind het niet normaal... Vandaar ik ook geschrokken ben, daarbij heb ik nog geen eens een SP1 binnen gehaald bij de updates.

Ja dan is wel erg veel.

Als ik puur naar de Windows map kijk is deze 11,7GB.

De windows map is dus ongeveer even groot. Dat zou dus kunnen kloppen, maar volgens mij mist er nog een 17GB die niet gemeld wordt door TreeSize :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan