Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
68
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 6530G laptop. Op deze laptop stond Windows Vista Home Premium voorgeinstalleerd. Ook was de laptop voorzien van een zgn herstelpartitie. Deze herstelpartitie is helaas verwijderd. Mij probleem is nu: op dit moment is de laptop niet meer voorzien van een besturingssysteem. Er staat op de onderkant van de laptop wel een OEM product code van Windows, maar ik heb er geen DVD bijgekregen.

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik aan een DVD of image komen van Windows Vista Home Premium, zonder dat ik er een hele licentie bij moet aanschaffen? De licentie heb ik toch al mijgekregen met het aanschaffen van de laptop ofniet?

Ik hoop van harte dat jullie mij hierbij kunnen helpen, want ik heb de laptop snel weer nodig voor mij studie.

Met vriendelijke groet,

Rutger
 
Al die cd'tjes zijn hetzelfde. Vraag eens rond of iemand toevallig een OEM versie van Vista heeft gekregen bij zijn pc. Dit cd'tje kun je dan gebruiken.

Alternatief kun je bij Acer ook de recovery dvd's bestellen, maar dit is een nogal prijzige optie.
 
Hoi !

Vista-DVD kun je eenvoudig downloaden.

Gezien het feit dat je over 'n produkt-key beschikt is er niets illegaals aan.

Ik mag je hier geen link geven, maar trommel: " Vista-DVD downloaden" in Google.......

Greetz,

Harry.
 
Okee, ik heb een DVD-image van Windows Vista Home Premium gevonden en gedownload. Deze heb ik vervolgens gebrand op
DVD. Ik heb het geinstalleerd op de laptop en alles werkt. Ik heb alleen nog een vraag: in het installatie proces en in de tijd dat de laptop werkt ben ik nooit gevraagd naar de productcode van mijn licentie. Hoort dit zo, of zit ik nu met een illegale versie opgescheept?

Ik hoor graag van jullie, want ik heb geen zin in een illegale versie zodat ik straks allemaal WGA meldingen ga krijgen etc.
 
Dit is dus een volume licentie met de key al aan boord. Juridisch heel erg grijs gebied. Er is op dit gebied echter nog geen jurisprudentie en zelfs microsoft kan je geen zinnig antwoord geven op dit soort vragen. Je hebt immers een officiele licentie en gebruikt dezelfde versie als waar je recht op hebt. Alleen is de installatie anders verlopen.

Of je problemen gaat krijgen met WGA is een beetje afhankelijk waar de DVD vandaan komt. Is dit van een groot bedrijf dan zal deze wel blijven werken. Komt het licentienummer ergens vaag van internet dan kan het zijn dat deze reeks later nog geblokkeerd wordt.
 
en als je wilt kun je ook nog handmatig de productcode naar jou eigen wijzigen, zodat je zeker weet dat het dan legaal is.

kun je doen bij:

start, configuratiescherm, systeem, en dan onderaan staat productcode wijzigen, klik daarop en voer nieuwe licentiecode in.

Delta Hawk
 
Bedankt voor de tip Delta Hawk, ik heb nu de productcode gewijzigd in de code die op de sticker onderop de laptop staat. Hij is succesvol geactiveerd. Dus nu weet ik zeker dat alles legaal is en werkt.

Bedankt voor jullie hulp allemaal, nu kan ik tenminste weer de laptop gebruiken voor school.

Met vriendelijke groet,

Rutger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan