windows viste home premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

oepkje

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
13
Gisteren een nieuwe laptop gekocht, met vista. In XP windows mediaplayer 11 spelen .asf formaat filmpjes direct van een camera probleemloos af, alleen in Vista roept hij om een audiocodec, op windows is deze niet te vinden, voor zover ik er iets van snap moet het adpcm format (2) zijn. Als ik hem al zou vinden weet ik niet wat ik er mee moet doen. Ik heb het hele besturingssysteem opnieuw geupgraded, nu de hele dag geprutst, maar het lukt me niet, ook kan ik het niet via uw site vinden. Ook windows moviemaker pakt .asf filmpjes niet, wat in xp wel het geval was. Met Nero Showtime wat ook op deze computer zit wordt het wel afgespeeld. Ook nog mediaportal gedownload, maar daar krijg ik ook niks op. Op dit moment heb ik heel erg heimwee naar XP.

Is er iemand die weet waar dit van komt en hoe ik dit kan oplossen?

bij voorbaat mijn hartelijke dank,

oepkje
 
helaas hij doet het nog niet

Dank je wel harry tot zover, alleen ik heb het k-lite codec pack geladen en helaas hij doet het nog niet, ik heb nog een paar dingen gevonden, error message C00D10D1 en ADPCM format (2) Op dit moment ben ik het besturingssysteem helemaal opnieuw aan het laden, met de applicatiedisc die ik erbij had van Medion kreeg ik nog dezelfde melding. Overigens ik werk op dit moment op mijn eigen pc, omdat de andere dus nu laadt, deze nieuwe is bedoeld voor mijn 26 jarige zoon die het huis uitgaat, maar dan moet hij wel werken, anders gaat hij naar aldi terug. Doordat hij de audiocodec niet heeft werkt geen mediaplayer, moviemaker, ulead videosystems op .asf
De helpdesk van Medion wist met het probleem helemaal geen raad, dit kenden ze helemaal niet (Aldi zegt dat het de beste helpdesk is in Nederland)

Groetnis ( en dat is fries)
van Oepkje

Hoi !

Download K-lite codec pack: http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
en alles doet het weer !

Greetz,

Harry.
 
Ik heb zelf onder Vista ook wat problemen gehad met codecs. Ik had een 64-bit versie van Vista geinstalleerd. Nadat ik was overgestapt op de 32-bits versie van Vista waren veel problemen al voorbij.

Op codecs.com is ook een special codec-pack te downloaden voor Vista-gebruikers. Misschien heb je daar wat aan.
Het staat hier:
http://www.free-codecs.com/download/Vista_Codec_Package.htm

Ik neem aan dat je een 32-bits Vista draait (dat is ook de meest gangbare), maar zo niet zou ik het eerst even controleren.
 
helpt ook niet

Bedankt voor al jullie hulp, Harry, goed bedoeld die asf player, maar daarmee werkt geen mediaplayer, geen moviemaker, geen ulead videosystems. .asf bestanden zijn volgens mij geen vreemde bestanden maar juist helemaal nieuwe bestanden. Ze worden geleverd door camera's (traveller ook aldi) die nog maar een paar maand oud zijn en spelen moeiteloos op mediaplayer 11 in xp en op nog oudere versies van mediaplayer. Dus ik geef het echt vista op de kop.

Marceljo, ik heb inderdaad een 32 bits versie van Vista, ik heb de codecs speciaal voor vista gebruikers gedownload, de computer weer opgestart, maar er veranderd niets. De computer blijft vragen om een audiocodec als ik probeer een .asf filmpje af te draaien met mediaplayer. Waarschijnlijk adpcm format (2) foutmelding C00D10D1 Ook het omzetten via media encoder mislukt.

Is er nog iemand die raad weet??
vast bedankt, hartelijke groeten
oepkje


Ik heb zelf onder Vista ook wat problemen gehad met codecs. Ik had een 64-bit versie van Vista geinstalleerd. Nadat ik was overgestapt op de 32-bits versie van Vista waren veel problemen al voorbij.

Op codecs.com is ook een special codec-pack te downloaden voor Vista-gebruikers. Misschien heb je daar wat aan.
Het staat hier:
http://www.free-codecs.com/download/Vista_Codec_Package.htm

Ik neem aan dat je een 32-bits Vista draait (dat is ook de meest gangbare), maar zo niet zou ik het eerst even controleren.
 
Je kunt ook VLC Mediaplayer gebruiken (is gratis te downloaden vanaf www.videolan.org, ook in het Nederlands). Die speelt alle bestanden af zonder gebruik te maken van codecs.

Kun je eens kijken of dat wel werkt?
 
Hoi !

Sorry, hoor, .asf bestanden zijn voor Realplayer.

Dat bedrijf is een concurent van Microsoft, daarom speelt WMP die bestanden niet af zonder extra codecs, ook niet in XP.

Je kunt ook gewoon realplayer downloaden: http://netherlands.real.com/realmusic/?&src=ZG.nl.idx, maar dan heb je ook nog Quicktomeplayer van Apple.

Vandaar dat mega-codecpack, die bevat ook codecs voor deze twee, zodat je met WMP kunt volstaan !

Greetz,

Harry.
 
nu wel geluid / geen beeld

Je kunt ook VLC Mediaplayer gebruiken (is gratis te downloaden vanaf www.videolan.org, ook in het Nederlands). Die speelt alle bestanden af zonder gebruik te maken van codecs.

Kun je eens kijken of dat wel werkt?


Ik heb dit inderdaad geprobeerd, maar i.p.v. normaal beeld krijg ik met de VLC mediaplayer wel (goed ) geluid, maar het beeld flikkert van roze naar paars naar groen, maar geen videobeelden.

Wel heb ik alle codecs die ik via jullie Harry en Marceljo) (kon vinden : K-lite, en het Codec pack van vista gedownload. Hoewel het niet een echte oplossing is, speelt .asf bestanden nu wel af via de mediaplayer classic af, die is meegeladen met één van deze codecs. De realplayer vroeg om allemaal creditcard gegevens voor ik kon downloaden, met het risico dat het ook niet lukt heb ik dit niet verder geprobeerd.

Als het zo is als Harry schrijft dat .asf een concurrent van windows is, dan zal het ook wel niet lukken dit probleem te verhelpen. via zoeken via google met het intoetsen van adpcm format (2) EN c00d10d1 komen een heleboel vergelijkbare problemen tevoorschijn zonder oplossing. Ik heb k-lite (in het engels) gevraagd of men hiervoor ook een codec heeft of kan ontwikkelen. Mocht er op welke manier dan ook toch een oplossing elders vandaan komen, geef ik dit aan jullie door, deze vraag zal wel eens vaker voorkomen. Wie weet, In elk geval beiden tot zover hartelijk dank,
hartelijke groeten, oepkje.
 
Alternatieven?

Afgelopen week ben ik vrijwel continue aan het zoeken geweest om programma's via internet waarmee ik via een omweg .asf bestanden kan afspelen en bewerken. Uiteindelijk heeft dit geleid tot het gratis down te loaden DVD Flick, dit zet probleemloos .asf bestanden op dvd (mpeg), echter DVD Flick kent nauwelijks bewerkingsmogelijkheden. Verder heb ik het programma (gratis) Stoik videoconverter gedownload. Deze zet .asf probleemloos om in o.a. avi bestanden, (zelf gekozen voor avi for pc medium 320 x 240 ) waarna deze vervolgens weer in windows moviemaker bewerkt kunnen worden. Het is een omweg, maar misschien kan ik met deze tips ook anderen helpen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Gisteren een nieuwe laptop gekocht, met vista. In XP windows mediaplayer 11 spelen .asf formaat filmpjes direct van een camera probleemloos af, alleen in Vista roept hij om een audiocodec, op windows is deze niet te vinden, voor zover ik er iets van snap moet het adpcm format (2) zijn. Als ik hem al zou vinden weet ik niet wat ik er mee moet doen. Ik heb het hele besturingssysteem opnieuw geupgraded, nu de hele dag geprutst, maar het lukt me niet, ook kan ik het niet via uw site vinden. Ook windows moviemaker pakt .asf filmpjes niet, wat in xp wel het geval was. Met Nero Showtime wat ook op deze computer zit wordt het wel afgespeeld. Ook nog mediaportal gedownload, maar daar krijg ik ook niks op. Op dit moment heb ik heel erg heimwee naar XP.

Is er iemand die weet waar dit van komt en hoe ik dit kan oplossen?

bij voorbaat mijn hartelijke dank,

oepkje
 
status vraag is vermoedelijk niet op te lossen

Via een omweg is met het probleem te leven. Zie hieronder mijn eigen "oplossing" Nu blijkt ook voor mijn printer Lexmark all in one X6170 geen driver beschikbaar te zijn die werkt op vista.

Afgelopen week ben ik vrijwel continue aan het zoeken geweest om programma's via internet waarmee ik via een omweg .asf bestanden kan afspelen en bewerken. Uiteindelijk heeft dit geleid tot het gratis down te loaden DVD Flick, dit zet probleemloos .asf bestanden op dvd (mpeg), echter DVD Flick kent nauwelijks bewerkingsmogelijkheden. Verder heb ik het programma (gratis) Stoik videoconverter gedownload. Deze zet .asf probleemloos om in o.a. avi bestanden, (zelf gekozen voor avi for pc medium 320 x 240 ) waarna deze vervolgens weer in windows moviemaker bewerkt kunnen worden. Het is een omweg, maar misschien kan ik met deze tips ook anderen helpen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Wel met hartelijk dank aan Harry en Marceljo!!
 
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe PC met Vista. Ik heb een jaar of 4 een Traveller camera van de Aldi waar ik onder Windows XP nooit problemen mee heb gehad met het afspelen van ASF-bestanden, ook niet met de nieuwste Mediaplayer. Nu krijg ik ook steeds die melding van Microsoft ADPCM Format (2) die zou ontbreken en die ik nergens kan downloaden op internet.

Normaal gesproken haalde ik bovendien mijn foto's binnen met de Webshots fotomanager maar ook deze heeft Vista nu onbruikbaar gemaakt.
Mijn Creative player kan ik ook niet downloaden omdat Vista de CD-rom niet meer goed leest en halverwege stopt.
Filmpjes zijn op geen enkele manier af te spelen op mijn PC, ook niet in Real of Quicktime terwijl ze het daar in XP ook altijd gewoon onder deden. Nu heb ik boven nog steeds XP maar ik vind het niet normaal dat ik onder Vista niet gewoon kan doen wat ik altijd al deed. Weet iemand of er al een oplossing is voor dit probleem?

-edit- Aan de hand van de tips hierboven rechtstreeks de Classic Mediaplayer voor Vista gedownload maar ik hoop dat er inmiddels een oplossing voor het probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb extra codecs via download.com geïnstalleerd voor de Mediaplayer... geen effect!
Extra codecs via een CD-rom uit een Vistamagazine. Nog steeds dezefde foutmelding! Heeft blijkbaar met het geluid te maken want het gaat om een audio codec die ontbreekt. :shocked:

Winamp gedownload en die blijkt wel ASF-bestanden goed af te spelen. Maar ik blijf het irritant vinden dat ik niet gewoon de Mediaplayer kan gebruiken want Moviemaker zal ook niet werken nu. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik las op een ander forum, als je de extensie van het bestand wijzigd, van ASF naar ASX, dan speelt het zonder problemen af.
 
Wijzigen van extensie

ik had ook dat probleem, inderdaad het wijzigen van extensie van .asf naar .asx loste het probleem op
Dank je

Notaris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan