windows voor nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
als ik zelf een nieuw systeem wil maken en ik heb nog een oude harde schijf die in een computer met windows 98 zat. en ik stop die harde schijf in mijn nieuwe computer. moet ik dan nog steeds windows kopen of zit hij dan nog op het systeem.

Hoi,

Je kunt op een dergelijke manier Windows - in welke versie dan ook - niet gebruiken.
In Windows liggen namelijk veel gegevens vast over het systeem waar de harde schijf uit komt.
En dit leidt onherroepelijk tot problemen.
Je kunt twee dingen doen:
Als je een originele Windows98 CD hebt, deze installeren, mits het geen OEM-versie is.

Maar anderzijds, waarom nu nog werken met '98 i.p.v. XP of Vista?
Windows XP is als OEM-versie best nog wel ergens voordelig te krijgen.

ja weet het maar upgraden is altijd erg goekoop maar een oem versie van xp is toch nog 79 euro. of zijn er goedkope op de markt kan ook tweede hands maakt niet uit

7.50 voor een oem versie

o ja zijn er ook bepaalde adressen waar je je onderdelen aan kunt geven en dat ze hem voor je maken voor minder dan 55 euro.

Grafische kaarten nVidia PCIe -
XFX 8800GT "Alpha Dog Edition"
NVIDIA GeForce 8800 GT, 512 MB, 256 bit, PCIe x16 2.0
€ 109,-
€ 109,-

CPUs Socket 775 Core 2 Duo
Intel® Core™ 2 Duo E8400
2x 3000 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale
€ 139,-
€ 139,-

Cooler Master Real Power M520
520 Watt, ATX12V 2.2, EPS, 6 x, 6 x
€ 69,-
€ 69,-

Moederborden Socket 775 -
Asus P5K
Intel® P35, 2x PCIe x16, Sockel 775
€ 85,-
€ 85,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
Samsung SpinPoint T
320 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,13*, Serial ATA/300
€ 42,-
€ 42,-

Geheugen DDR2-800 -
OCZ 2 GB DDR2-800 Kit
2048 MB, CL4 4-4-15, 2 stuk(s), PC2 6400
€ 39,-
€ 39,-

Subtotaal:
€ 483,-

is dit een goed systeem voor de prijs en kan je er ook wel lekker mee gamen ?

..... o ja zijn er ook bepaalde adressen waar je je onderdelen aan kunt geven en dat ze hem voor je maken voor minder dan 55 euro.

Sorry, maar wat bedoel je hier nu mee :confused:

Ik hoop toch niet dat je onderdelen van je 'nieuwe' systeem wilt laten repareren toch?
Want dat kost in de regel méér dan vervangen voor nieuw :rolleyes:

o nee ik bedeolde dat je al je onderdelen geeft en dat ze het assembleren voor je want zelf heb ik dan nog een kast en 2 cd drives

Hoi,

He is een 'doorsnee' configuratie.
Voor hetzelfde geld heb je een compleet nieuwe pc, inclusief Windows.

:confused: :confused: :confused: :confused:

ik vind er geen voor die prijs met die onderdelen. als er een intel core 2duo e8400 in zit zijn ze meteen meer dan 500 en dan hebben ze meestal nog niet eens een goede videokaart.

ik heb ze nog niet gezien voor de prijs zou je me kunnen laten weten war ik dit kan vinden.
ik heb al bij tich sites gekeken namelijk.

Sorry, je hebt gelijk.

Deze is vergelijkbaar maar zonder Vista, XP of wat je maar wilt:

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00593015

Maar toch, ik zou daar dan voor gaan ipv de combi 'oud' en 'nieuw' waar jij voor gaat.
Bovendien wil je het assembleren laten uitvoeren en daar hangt ook een prijskaartje aan meestal.
En dan maar hopen dat het 'oude' deel het uit blijft houden en het geheel geen problemen gaat vertonen. Want - hoe dan ook - daar geeft geen enkel bedrijf garantie op.

Laatst bewerkt:
ja maar ik heb alleen 2 cd drives oud en de rest is dan allemaal nieuw en een cd drive kan ik wel voor 15 euro nieuw halen

dus dat opude dell is niet groot en de kast is wel oud maar wel lekker ruim.

ja maar ik heb alleen 2 cd drives oud en de rest is dan allemaal nieuw en een cd drive kan ik wel voor 15 euro nieuw halen

dus dat opude dell is niet groot en de kast is wel oud maar wel lekker ruim.

Hoi,

Je moet doen wat je niet laten kunt. Ik geef alleen maar aan waarvoor ik zou kiezen.
Ik meld me af voor deze topic, want we krijgen nu een eindeloos welles/nietes verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan