Windows was unable to connect to <Network Name>

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hyunato

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo,

Ik heb voor de zoveelste keer problemen met mijn router. De laptop in het kantoor wil niet verbinding maken met het draadloos netwerk daar.

Het netwerk voor het kantoor en salon heet "Hands & Feet". De laptop maakt daarmee geen verbinding. De wireless modem die ik in de meterkast heb staan (X) heeft nog een paar straapjes bereik in het kantoor, dus ik probeerde daar verbinding mee te maken maar dat lukte ook niet.

Tegelijkertijd kan mijn telefoon geen verbinding maken met "Hands & Feet" maar wel met "X". Ik heb dus geen idee wat nou precies kapot is. Ik heb 1 modem en 2 routers in mijn huis, en alledrie zijn gloednieuw.
Met de 2e router zijn er geen problemen.

Als ik "Hands & Feet" reset doet het het weer voor een dag ofzo maar daarna werkt het niet meer. Mijn andere laptop kan ook geen verbinding maken met "Hands & Feet".

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Omdat ik geen internet had heb ik de foto's met mijn telefoon genomen. De foto's zijn dus van de laptop in het kantoor.

Ik heb trouwens ook al de drivers opnieuw ge�nstaleerd maar daar lag het niet aan. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, anders moet ik maar een monteur laten komen want ik kom er niet meer uit.

Met vriendelijke groet,

Hyunato

photo 1.jpg photo 3.jpg photo 2.jpg

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het advies van de website opgevolgt en de "&" uit het SSID gehaald. Toen kreeg ik een tijd lang helemaal geen signaal meer binnen.
Toen heb ik de router alleen op stroom gezet en toen lukte het wel om verbinding te maken. Op het moment is alles weer werkende.

In het geval dat dat ook zo blijft, hartstikke bedankt manamana!

Oke hoop dat het zo blijft, vaak heeft het ook te maken (of kun je iets doen) met handmatig en/of automatische instellingen.:thumb:

Inderdaad, F M.... En wat is het voor merk die router, Vista, windows, 7 XP enz enz. heb je iets meer zodat helpers je nog beter kunnen helpen. :o

Dit betreft de Sitecom router 300N X2, Windows 7 Ultimate. Maar mijn telefoon kan dus ook geen verbinding maken. (iPhone 4s)

Vanaf droosloos modem > 2 sitecom routers. De 450N X6 heeft geen verbindingsproblemen.

mhh blijft dus echt listi. Je hebt in windows 7 zelf ook een oplossing zitten probeer die eens. Type links onderin netwerk. geef geen enter. Dan krijg je waarschijnlijk netwerk en verbindingsproblemen detecteren, dus een probleem oplosser. Je wordt dan verder geleid door de instructies te volgen.

En hier is ergens een handleiding te volgen (Engels), maar ook daar staat in hoe je dit ding kunt instellen. klik en opne de handleding.

De verbinding was eerst goed en viel toen weer weg. Dat is vreemd dus er zit kennelijk iets niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan