Windows Werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chikitazzz

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
242
Hallo:D

Ik heb een groot probleem van waar ik nie uit kan komen...Dus het is zo gebeurd...

Ik zat gewoon als andere dagen op mijn pc, ik ben van huis weggegaan... en toen ik terug gekomen was zette ik mijn pc aan, ik kreeg een zwarte scherm met dit tekst "er wordt geen betuurings systeem gevonden" en dan heb ik met windows install cd geprobeert om Window Xp opnieuw te installeeren Maar ik kreeg dit foutmelding als foto hier onder.µ

Weet iemand wat ik kan doen...?

Alvast Bedankt OM te HELPEN...:eek:

Chikitazz.


hpim0913ax9.jpg
 
het beroemde sata verhaal nog eens.
je heb op de cd van het moederbord een driver staan die je nodig hebt.
deze zet je op een floppy je draai nog eens de setup dan bij de vraag optioneele sata,
driver laden door middel van F6 dan zet xp deze schijf wel want het is een,
sata schijf die niet standaard door xp woord herkend na dat je die driver geladen hebt,

p.s als je die driver niet heb kan je deze downloaden bij de fabriekant van het moederbord,
of als het een kant en klaare pc is dien je bij de maaker er van de drivers te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
het beroemde sata verhaal nog eens.
je heb op de cd van het moederbord een driver staan die je nodig hebt.
deze zet je op een floppy je draai nog eens de setup dan bij de vraag optioneele sata,
driver laden door middel van F6 dan zet xp deze schijf wel want het is een,
sata schijf die niet standaard door xp woord herkend na dat je die driver geladen hebt,

p.s als je die driver niet heb kan je deze downloaden bij de fabriekant van het moederbord,
of als het een kant en klaare pc is dien je bij de maaker er van de drivers te downloaden.



Maar het is een leptop...dus wordt alles wel moelijker...

Het is een Hp Compaq nc6320
 
Laatst bewerkt:
ook voor laptops heb je deze driver dan nodig.
ook laptops heben sata schijven waar je dus met behulp van de sata floppy xp op kunt,
instaleren. hier zal die te vinden zijn http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...esId=1839146&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=228
heb nu wat tijd te kort.
als je er geen vind duik dan de compaq bios in en zet de sata mode op native probeer,
setup nogmaals uit te voeren als het goed is ziet xp de schijf dan wel.
 
ook voor laptops heb je deze driver dan nodig.
ook laptops heben sata schijven waar je dus met behulp van de sata floppy xp op kunt,
instaleren. hier zal die te vinden zijn http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...esId=1839146&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=228
heb nu wat tijd te kort.
als je er geen vind duik dan de compaq bios in en zet de sata mode op native probeer,
setup nogmaals uit te voeren als het goed is ziet xp de schijf dan wel.

Mijn leptop heeft geen floppy schijf enjah das wel een probleem nie...?:(
 
En al in de BIOS gezocht naar SATA Native mode?
 
Je kunt ook een installatie-cd bouwen waar de SATA-driver waar door de vorige posters over gesproken is al is geïntegreerd. Een floppy-drive heb je dan niet nodig. :)

Gebruik nLite om, gebruikmakend van die SATA-driver en een volledige XP cd van de juiste soort om zo'n speciale installatiecd te bouwen. Integreer dan ook meteen Service Pack 2 voor XP om veel tijd te besparen.
Frisian heeft hiervoor een handleiding geschreven, om het je makkelijk te maken ;)

Tijs.
 
staan zij dan bij Firmware gedeelte...? ik weet niet welke drivers het zijn...?:(
 
Kijk hier
Wat je nodig hebt is de Intel Matrix Storage Manager.

Draai die (oftewel: Laat uitpakken op de harde schijf).
Verwijs naar de map waar je het hebt uitgepakt voor het integreren bij nLite. De 64bit submap is voor 64bit XP, die zul je wel niet hebben, houd het dus bij de hoofdmap (standaard uitpakmap: C:\swsetup\SP32492)

Mocht het zo zijn dat je er niet mee komt kun je ook dit bestand downloaden en uitpakken. Als het goed is is die ook geschikt voor jouw moederbord/sata-controller.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan