Windows werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayvp

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2013
Wanneer ik de laptop opstart kan ik nergens op klikken en staat er dat windows niet meer werkt.
IK kan ook niet klikken op windows afsluiten of wachten
Wat zou ik kunnen doen?

Vervelend. Dan kan je ook niet in Save mode starten om een opstart herstel uit te voeren. Als je een installatiemedium van Windows 10 hebt kan je dat daar vanaf starten. Als je die niet hebt zal die moeten zien te krijgen.

Of, als je de mogelijkheid hebt, een systeembeheerder te vragen naar een versie van de Microsoft Desktop Optimization Pack (MDOP):
http://news.thewindowsclub.com/microsoft-desktop-optimization-pack-windows-10-79794/

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeert een nieuwe windows erop te zetten maar hij bleef toen vast hangen en heb ik de laptop uit gezet.
Nu krijg ik de melding An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system.
Press Ctrl+Alt+del to restart

Ik kan ook niet opstarten vanaf de cd en blijf deze melding nu krijgen

Het kan zijn dat in je bios staat dat hij van de harde schijf moet starten.
Je moet hem dus aangeven dat hij van de cd/dvd moet starten.
Dat doe je door te trommelen direct na het aanzetten van je computer op esc, F2, F8 (per fabrikant anders)
Als het goed is verschijnt dan een menu waar je voor je dvd kunt kiezen.

Je zou de hiren's boot cd kunnen downloaden en van die uit starten.
Dan kun je veel meer schijfbewerkingen doen, maar alleen wals je weet hebt van wat je doet.

Laatst bewerkt:
Als ik van CD laat opstarten krijg ik zelfde scherm met An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system.
Press Ctrl+Alt+del to restart
Ook via USB lukt het niet staat er Disk I/0 error Replace the disk, and then press any key
Meteen binnen 1 sec staat er weer An operating system... onder

Dan lijkt het erop dat hij toch nog steeds van je intere HD probeert te starten. Of zowel de CD als de USB zijn niet bootable.

Laatst bewerkt:
Misschien staat UEFI nog aan in de bios dan start hij niet zomaar van andere devices.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan