windows wil niet meer starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
138
Ik heb een pc met windows vista ultimate

probleem is dat de pc niet opstart maar het probleem c:\windows\system32\config\system schijnt te missen en daardoor niet opstart.

Ik draai dan de herstel optie die op de vista cd zit. Hierna is opgeslost en krijg ik de melding dat ie winload.exe mist. en dat dat mogelijk door een i/o apparaat komt.

dus alle usb apparatuur eraf, muis, toetsenbord, printer, ext. harde schijf. Maar weer dezelfde melding.

Dus dan doe ik de herstel optie die op de vista cd maar weer eens. En tot mijn grote verbazing komt ie weer met de melding na het hertellen c:\windows\system32\config\system is missing.

Nu weet ik dat je in xp bij de map C:\System Volume Information\_restore de bestanden kunt kopieren. Maar die map is in mijn vista leeg.

wie heeft een idee
 
Ik heb een pc met windows vista ultimate

probleem is dat de pc niet opstart maar het probleem c:\windows\system32\config\system schijnt te missen en daardoor niet opstart.

Ik draai dan de herstel optie die op de vista cd zit. Hierna is opgeslost en krijg ik de melding dat ie winload.exe mist. en dat dat mogelijk door een i/o apparaat komt.

dus alle usb apparatuur eraf, muis, toetsenbord, printer, ext. harde schijf. Maar weer dezelfde melding.

Dus dan doe ik de herstel optie die op de vista cd maar weer eens. En tot mijn grote verbazing komt ie weer met de melding na het hertellen c:\windows\system32\config\system is missing.

Nu weet ik dat je in xp bij de map C:\System Volume Information\_restore de bestanden kunt kopieren. Maar die map is in mijn vista leeg.

wie heeft een idee
Wanneer je in de herstel zit kijk dan eens in die cmd typ daar eens chkdsk /r, het lijkt er eerder op dat je windows installatie corrupt is.
 
op moment dat ik de windows cd erin heb en ik kies de optie herstellen krijg ik alleen maar die F*cking wizard. Ipv de opties opstart herstel, geheugencontrole, cmd enz.

is er geen andere mogelijkheid
 
volgens mij volg je me niet helemaal.

Ik heb die wizard er inmiddels al ongeveer 10 keer doorheengehaald en het schiet niks op. costant deze twee meldingen.
 
ik krijg alleen maar die autohestel wizard. verder niks. Normaal weet ik dat er een 4 tal hertelopties zijn. maar die krijg ik helemaal niet. ik druk op hertel en direct komt die auto herstel wizard.

nu heb ik pc check 6.0 erdoor gehaald. En deze test geeft errors bij de hdd waar vista op staat. Volgens mij is pc check puur voor het checken van de fysieke gesteldheid van de onderdelen. Dus volgens mij heb ik een defect hdd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan