windows wil niet meer updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

laceladie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Ik heb al jaren Windos XP op mijn computer, volgens mij een legale versie. Ik heb tenminste nooit problemen ermee gehad. Nu zijn er anderen op mijn computer geweest en nu wil hij updaten en zegt dat de versie illegaal is. Dit probleem heeft zich nog niet eerder voorgedaan. hij zegt:"U bent mogelijk de dupe geworden van softwarevervalsing. Dit exemplaar van Windows is tijdens validatie niet als legitiem beoordeeld". Ik begrijp niet waarom dit probleem zich nu ineens voordoet. Er is kennelijk wat varanderd, maar wat?

Met vriendelijke groet
Laceladie

Ik krijg af en toe de mededelinge, dat er updates zijn als ik de computer afsluit, dus ik denk dat dit wel gebeurt. Ben er niet zo goed, mijn man deed dit soort dingen en die is overleden. Het is voor mijn buurvrouw, ik probeer haar te helpen. Ze kan niet meer op internet komen met die computer

Groeten
Laceladie

als die internet niet op kan en hij update niet, kan het dan een virus zijn probleempjes??

dit zijn meestal de kenmerken van een spyware

@Tom_Tom1,

Nee volgens mij niet.

@lacelady

Dus de computer die zegt dat de versie van windows illegaal is is van de buurvrouw of van jou?

dan helpdesk bellen als die illegaal zegt, dan activeren ze het voor je, dan zien ze dat die legaal is

Nee, het is niet mijn computer, ik probeer de buurvrouw te helpen. Ik zal haar adviseren de helpdesk te bellen, zoek wel op wat het nummer is.

Ik heb wel Malwarebyte'antimalware en superantispyware op een cd staan, dus die zou ik wel kunnen gebruiken als dat nodig is.

Alvast bedankt voor de hulp

Groeten
Laceladie

de 2 beste scanners;)

mbam is de beste, daar moet je eerst update en dan SNELLE SCAN

doe dat ff bij je buurvrouw, mischien helpt het

mvg

zie je in de taakbalk een blauwe ster staan
zo ja zal volgens mij geen legale versie zijn
zie je ergens een afplakker van microsoft met 25 cijfers/letters meestal opzij of achteraan

Ik heb bij de buurvrouw eerst mbam gedraaid en toen vond hij Rogue.Multi.ple.
Daarna Superantispyware eroverheen toen kwam hij met
Adware tracking cookie
Unclassified Unknown Origin/system
TrojanXPAgent/System
Alles verwijderd.

Toen alle cookies, tijdelijke en tijdelijke internetfiles verwijderd en de geschiedenis en onlangs geopend. Opnieuw gestart, maar het euvel blijft. Ze kan het net niet op en wordt gewaarschuwd voor illegale windowsversie, hoewel hij altijd update heeft gedaan.

Internet explorer zegt steeds dat hij de pagina's niet kan vinden.

groeten
Laceladie

Voor Ibiza

Die blauwe ster staat er inderdaad, maar waarom heeft hij dan de vorige updates wel uitgevoerd? Dat begrijp ik dan niet

Groeten
Laceladie

Genuine Advantage-validatie controleert of je os wel legaal is

Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130)
1.1 MB , kleiner dan 1 minuut
Met het hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie kunt u controleren of uw exemplaar van Microsoft Windows authentiek is. Het hulpprogramma valideert uw Windows-installatie door de productidentificatie en de productactiveringsstatus van Windows te controleren.

maar er zijn wel omwegen effe googlen naar( wga tool)
wegen de huisregels geen link;)

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb er een paar malwareprogramma's op losgelaten, maar dat heeft allemaal niet geholpen. Zij heeft volgens mij geen idee of haar versie een legale is of niet. Haar man deed dat allemaal, maar is overleden. Ik kon verder niets meer doen. Dus ze zoekt iemand anders om het probleemop te lossen.
Groeten en bedankt
Laceladie

Er is zeker nog een oplossing:)

Maak een hijack:

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Eerst ff snel registreren op de forum (gratis)
mvg (experst kijken je log na)

Zeg ff wanneer je hem geplaatst hebt (geef desnoods een link naar je topic)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan