Windows wil niet opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter JGD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JGD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Hallo,

Het is niet te geloven, maar gisteren heb ik mijn laptop (Acer Aspire 9414) ontvangen, en hij doet nu helemaal niks meer! (tenminste: windows wil niet opstaren)

Ik was bezig met mijn bestanden overzetten van mijn oude pc naar m'n laptop en wilde iets gaan installeren. De laptop liep vast, en nadat hij na een paar minuten nog niet reageerde, heb ik op het uitknopje gedrukt. Toen ik hem weer aandeed, moest ik kiezen uit herstellen of windows normaal opstarten. Ik koos voor herstellen, maar na een paar minuten zei hij dat het systeem niet meer (automatisch) te herstellen was. Dit stond er allemaal bij:

Event name: StartupRepairV2
Problem 01: Autofailover
Problem 02: 6.0.6000.16386.6.0.6000.16386
Problem 03: 5
Problem 04: 327685
Problem 05: BadDriver
Problem 06: BadDriver
Problem 07: 0
Problem 08: 3
Problem 09: WrpRepair
Problem 10: 0
OS version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Toen heb ik bij de andere opties gekeken:
- teruggaan in de tijd kon niet, omdat ik nog geen back-ups had gemaakt
- opnieuw installeren wil ook niet, Vista zat standaard op de laptop en ik had er geen cd/dvd bij
- toen heeft hij nog gekeken of het aan de hardware lag maar ook dit was niet het geval

Ik neem aan dat ik morgen moet bellen voor reparatie (toch niet te geloven: al na één dag :mad: ) maar misschien dat er nog een andere optie is die ik nog niet heb geprobeerd?

Groetjes, Jantien

Er was ook nog een optie trouwens, met zo'n command venster... Misschien dat dit nut kan hebben? (heb niet echt veel verstand van computers)

Opstarten in de veilige modus wil ook niet meer ??
Daar dan kiezen voor laats bekende werkende configuratie

En via eacer kun je dan een nieuwe installatie uitvoeren.....
Op een verborgen stukje staat vista....en daarvan moet je een dvd branden voor dit soort situaties.

Veilige modus was geen optie, alleen herstellen en normaal opstarten.

Ik kan nu dus niet zonder in windows te komen dat stukje opvragen waar vista op moet zitten? (ik zal het in het vervolg even meteen op een dvd zetten, maar goed je gaat er niet van uit dat je laptop na een dag niet meer werkt :P )

Ik heb nog iets wat er wellicht mee te maken heeft:
Als hij het zelf probeert te herstellen zegt hij dat ik misschien net een cd of iets anders erop heb aangesloten. Op het moment dat hij vastliep was ik net bezig met een ISO bestand in een virtuele schijf te doen...
Hij zegt dus heel leuk dat ik de cd's moet verwijderen, maar goed dat wil dus niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan