windows wilt niet verder starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabber-bosman

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
hallo

ik sinds gister ochtend een probleem met opstarten van windows xp pro. ik krijg tijdens het opstarten wel de logo maar start daarna niet meer verder. ik heb als volgt via veilige modes opgestart en dat deed de computer wel. ik heb daarna in logboek gekeken. ik zie bij toepassing staan een waarschuwing. dit staat er bij de waarschuwing

Windows heeft het register van gebruiker HENNY\PC7443 opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie

ik heb de register gescand op fouten en gescan op virussen.

alvast bedankt

hallo

ik sinds gister ochtend een probleem met opstarten van windows xp pro. ik krijg tijdens het opstarten wel de logo maar start daarna niet meer verder. ik heb als volgt via veilige modes opgestart en dat deed de computer wel. ik heb daarna in logboek gekeken. ik zie bij toepassing staan een waarschuwing. dit staat er bij de waarschuwing

Windows heeft het register van gebruiker HENNY\PC7443 opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie

ik heb de register gescand op fouten en gescan op virussen.

alvast bedankt

Je moet de services lijst even nalopen en kijken welke services als een account functioneren en niet als systeem service.

ik heb in de services lijst nagelopen een service had ik niet aan staan en dat was Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling. ik denk niet dat dit het is.

ik heb in de services lijst nagelopen een service had ik niet aan staan en dat was Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling. ik denk niet dat dit het is.

het gaat er niet om wat aanstaat maar wat onder een gebruikers account werkt.
De services zouden allemaal als system moeten draaien en niet onder je gebruikersnaam.

Dat registermeldingkje is niet de oorzaak van je probleem denk ik. Mijn logboeken staan er vrij vol mee en ik heb er geen last van. (wil niet zeggen dat het goed is hoor).

Heb je al eens systeemherstel uitgevoerd om te kijken of dat helpt?

ik heb system herstel uitgedaan omdat het veel te veel ruimte in beslag neemt en als je de pc herstelt ben je alles kwijt (dat had ik tenminste) dus ik had in het begin een back-up gemaakt voor de hele pc moet ik dat dan doen in plaats van system herstel.

ik ben een tijdje niet aanwezig een week ofzo dus het duurt wel effe voordat ik antwoordt kan geven.

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan