Windows Write-Cache Buffer Flushing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Wie begrijpt dit en vertelt wat er moet gebeuren?

Windows Write-Cache Buffer Flushing.jpg

Ja, als je flushing vertaalt met 'spoelen' dan schiet dat op.

Volgens mij bedoelt men de schijfcache inschakelen en dat moet juist niet want bij stroomonderbreking worden de bestanden/schijf beschadigd.

Beleidsregels 3 schijven.jpg

Zo zijn mijn instellingen voor alle drie schijven en dan is 'leegmaken' geen optie wat ik kan aanvinken!

Laatst bewerkt:
Je moet termen en namen ook niet letterlijk gaan vertalen. Je hebt toch ook geen 'superkleine zachte ramen' waar mee werkt? En data versturen doe je niet via blauwtand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Uit jouw antwoorden begrijp ik dat jij ook niet weet wat bedoeld wordt en hoe de instelling moet zijn.

Oh jawel hoor. Inmiddels wel.
Heb je die link die ik gaf al bekeken? Ik vind die uitleg best helder.

Ik heb nu gelezen dat de MX500 een Power Loss Protection heeft. Het gaat om drie interne SSD's en de stroom kan plotseling uitvallen. Dan is de omschrijving van Windows in tegenspraak met wat Crucial zegt.

Ik heb nu schrijfcache (3x) ingeschakeld en dan verdwijnen de meldingen in de Crucial software.

Wat knap dom is dat deze software geen schijfletters weergeeft. Er staat Drive0, Drive1 en Drive2. Erg lastig werken!

Laatst bewerkt:
@Alfred 2
Je haalt twee topics door elkaar. Het gaat hier om de instelling van de schrijfcache (prestaties) en het leegmaken van de cache.

Ik behandel alleen de eerste melding in de afbeelding maar voor de duidelijkheid:

Vergeet even het woord flushing want dat zal hier alleen iets als "sneller en gezamenlijk verwerken" betekenen. Hier heeft Windows het over de eigen schrijf buffer en niet de buffer die een SSD schijf vaak, inderdaad, ook zal hebben. Het is voor de SSD een manier om snel te lijken.

Bestanden worden niet beschadigd wanneer deze instelling afgevinkt (aan) staat en de spanning valt weg maar het bestand of de meerdere kleine bestanden worden in dat geval niet geschreven want er is dan geen bestandsinformatie. Een half geschreven bestand maakt corrupte data. Desalniettemin kan je er vanuit gaan dat die verzamelde bestanden (om in één bewerking uit te voeren) gewoon verloren gaan. Tenminste als de schijf geen eigen stroomvoorziening heeft, zo wordt gezegd.

Write Cache Buffer gebruiken kan het best uit staan. Het is ook iets voor harde schijven die langzaam zijn en zo de taken zouden ophouden bij veel moeten verwerken.

Write Cache Buffer gebruiken kan het best uit staan.

Ja, waarom is dat zo? Dat staat onder die optie: omdat bestanden beschadigd kunnen raken maar nog erger de hardware kan defect raken. Dat zegt Microsoft/Windows en Crucial zegt het tegenovergestelde. Dus geen touw aan vast te knopen en mijn SSD's schijven zijn intern en hebben geen afzonderlijke voeding, dus leegmaken van de buffer mag niet aangevinkt staan.

Ik heb nu gelezen dat de MX500 een Power Loss Protection heeft.

Ja, wie alles nog begrijpt mag het zeggen.

Als ik nu een back-up maak van de C = 76 GB duurt dat 00:16:36 uur. Niet slecht volgens mij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan